„Grupul intenţionează să reia activităţile de producţie în ţările implicate de îndată ce condiţiile vor permite şi va implementa măsuri adecvate pentru a răspunde eficient cererii”, se arată în comunicatul difuzat luni de Renault, citat de Reuters.

Vineri, Fitch Ratings a retrogradat ratingul pentru datoriile pe termen lung ale Renault, de la “BBB minus” la “BB plus”. Noul rating are asociată o perspectivă “negativă”, a precizat agenţia de evaluare financiară.

„Retrogradarea reflectă punctul nostru de vedere că pandemia de COVID-19 va afecta câştigurile şi fluxul de numerar al Renault în 2020. Scenariul actual al Fitch prevede o încetinire semnificativă a economiei globale în trimestrul al doilea, ceea ce va afecta vânzările de noi vehicule în prima jumătate a acestui an. Ne aşteptăm la o revenire a vânzărilor în a doua jumătate a acestui an şi în 2021, dar la un nivel mai mic decât preconizam anterior”, a subliniat Fitch Ratings, potrivit agerpres.

Perspectivă „negativă”

Totodată, agenţia de evaluare susține că perspectiva „negativă” asociată ratingului Renault reflectă riscul unei noi deteriorări a profilului de credit al Renault dacă măsurile de izolare şi opririle de producţie care au legătură cu epidemia de coronavirus se vor prelungi, afectând şi mai mult operaţiunile şi lichiditatea Renault.

În anul 1999, Renaul a preluat compania Dacia. Relansată în 2004 cu modelul Logan, Dacia a devenit un jucător de notorietate pe piaţa auto europeană. Automobile Dacia a întrerupt producţia la uzinele din Mioveni, până pe data de 5 aprilie, în contextul pandemiei de coronavirus, iar 13.500 de angajaţi sunt în şomaj tehnic