Spanacul este un adevărat depozit natural de vitamine şi minerale. Conţine săruri minerale – sulf, mangan, cupru, zinc, iod, fier, magneziu, fosfor, calciu, sodiu, potasiu, vitamine (A, B1, B2, B12, PP, C), acid folic, lipide, glucide, aminoacizi.

Dintre toate grupurile de alimente analizate, cercetătorii de la Harvard au descoperit că verdeața, cu precădere spanacul, a fost asociat cu cel mai mare grad de protecție împotriva bolilor cronice. Mai exact, o porție pe zi reduce cu 20% riscul de infarct și accident vascular cerebral.

Interesant în cazul spanacului este că, deşi nu conţine atât de mult fier cum se credea în trecut, fiind devansat de alte legume, totuşi conţine o substanţă numită saponină, ce are proprietatea de a ajuta organismul să asimileze bine fierul.

Astfel, efectele în combaterea anemiei, spre exemplu, pot fi mai bune în cazul în care se consumă spanac decât alte legume ce conţin o cantitate mai mare de fier. Nu e greu să-l introduci în dieta zilnică pentru că spanacul poate fi preparat în multe moduri, însă cele mai sănătoase sunt supele de spanac, sucul şi salatele cu spanac.

În afară de beneficiile pentru sistemul cardio-vascular, spanacul face adevărate minuni pentru sănătate: previne cancerul, întăreşte sistemul imunitar, ajută în cazul problemelor digestive, tratează anemia şi întăreşte oasele, protejează ochii, tratează afecţiunile pielii și, nu în ultimul rând, topește kilogramele în plus.

 

Te-ar putea interesa și: