Potrivit unui comunicat publicat miercuri pe pagina de Interne a NDRC, comisia a aprobat planurile de proiect şi studiile de fezabilitate pentru 25 de proiecte de metrou în oraşe precum Shijiazhuang, Taiyuan, Lanzhou, Guangzhou şi Xiamen.

Băncile chineze de stat vor acorda credite către guvernele locale, care ar urma să fie investitori majori în aceste proiecte. Aproximativ 158 miliarde de yuani vor fi alocate pentru extinderea reţelei de metrou din oraşul Shanghai iar alte 124 miliarde de yuani vor merge spre proiecte în Guangzhou, un oraş din sudul Chinei.

Potrivit China Association of Metros, o organizaţie din subordinea NDRC, până în 2020 patru oraşe din China vor avea reţea de metrou, lungimea totală a reţelei urmând să ajungă la 7.000 de kilometri, de 4,3 ori mai mult decât în prezent.

Acesta este ultimul efort al guvernului de la Beijing de a stabiliza creşterea economică în condiţiile în care cererea externă rămâne la un nivel scăzut. În al doilea trimestru al acestui an, economia chineză a înregistrat o creştere de 7,6% în ritm anual, cel mai scăzut ritm de creştere din ultimii trei ani.

Potrivit unui raport realizat de economiştii HSBC, investiţiile echivalente cu 1,7% din PIB-ul Chinei) vor stimula creşterea datorată investiţiilor în infrastructură la 20% de la 15% în prezent. În schimb, HSBC a avertizat că aceste proiecte ar putea în final să agraveze problema creditelor neperformante.
SURSA: Agerpres