Twitter se gândește să vândă numele de utilizator prin licitații online

Twitter ia în considerare vânzarea de nume de utilizator ca o modalitate de a crește veniturile, potrivit unui nou raport al The New York Times. Raportul vine în contextul în care proprietarul rețelei de socializare, Elon Musk, a căutat modalități de a genera venituri pentru companie.

Raportul spune că inginerii companiei au luat în considerare organizarea de licitații online în care oamenii pot licita pentru numele de utilizator, cunoscute și sub numele de „handles”. Acest potențial nou flux de venituri a fost discutat cel puțin din decembrie. Nu se știe dacă ideea se va concretiza, iar dacă se va concretiza, nu este clar dacă planul va afecta toate numele de utilizator sau doar unele dintre ele.

Luna trecută, Musk a declarat într-un tweet că Twitter va începe în curând să elibereze 1,5 miliarde de nume de utilizator, menționând că acele conturi inactive vor fi șterse. După ce a achiziționat rețeaua de socializare în octombrie, Musk a semnalat într-un răspuns la un tweet că este interesat să elibereze conturile cu nume de utilizator dorite.

Politica Twitter nu permite astfel de tranzacții

Politica Twitter privind ocuparea abuzivă a numelor de utilizator nu permite cumpărarea și vânzarea de nume de utilizator. În ciuda acestei reguli, oamenii au reușit să cumpere nume de utilizator Twitter râvnite pe piața neagră de ani de zile. Practica vânzării de nume de utilizator dezirabile a atras și hackeri în trecut. În 2020, un adolescent a fost arestat după ce a spart rețeaua de socializare și a obținut nume de utilizator de profil înalt pentru a le vinde. Hackerul a compromis conturile a numeroase personalități publice, printre care Musk, fostul președinte Barack Obama, Bill Gates și nu numai.

Noul raport vine ca urmare a faptului că populara aplicație de mesagerie Telegram a anunțat în octombrie că va organiza o licitație pentru nume de utilizator, atât pentru conturi individuale, cât și pentru canale, prin intermediul unei piețe construite pe baza blockchain-ului TON.

Elon Musk a încercat să găsească modalități pentru creșterea veniturilor Twitter

De la preluarea Twitter de către Musk, în valoare de 44 de miliarde de dolari, miliardarul a încercat să găsească modalități de a crește veniturile companiei, pe fondul unei scăderi a veniturilor din publicitate. Rapoartele sugerează că, de la începutul deținerii Twitter de către Musk, mulți agenți de publicitate au părăsit platforma, iar compania și-a redus proiecțiile interne privind veniturile.

Compania a făcut unele schimbări în ultimele luni pentru a crește veniturile. La începutul acestei luni, compania a declarat că intenționează să ridice interdicția privind reclamele politice în „următoarele săptămâni”. În noiembrie, rețeaua de socializare a introdus un abonament reînnoit Twitter Blue, care costă 7,99 dolari și vine cu o bifă albastră verificată, scrie Tech Crunch.