Din cele 4,57 de miliarde de euro pe care Uniunea Europeană le-a alocat României între 2007 şi 2013 pentru infrastructură, Ministerul Transporturilor nu a atras până la 1 iunie, decât 486,2 milioane lei, potrivit datelor transmise de minister. Astfel, procentul de absorbţie al fondurilor europene rambursate prin Programului Operaţional Sectorial Transporturi este de doar 4,22%. Totuşi, ministerul se laudă că în ultima jumătate de an a reuşit să crească plăţi către beneficiarii de la 157,74 mil lei, adică 1,83%, cât era la 10 septembrie 2010.
Potrivit datelor Ministerului Transporturilor, până acum au fost depuse 82 de proiecte, cu o valoare de 22 miliarde lei, din care au fost semante 44, cu o valoare de 3,7 miliarde lei.
Trimise la CE şase mari proiecte
În ceea ce priveşte proiectele majore transmise la Comisia Europeană, în perioada septembrie 2010 – iunie 2011 s-au transmis şase proiecte majore în valoare totală UE de 10 miliarde lei (2,2 miliarde euro). Este vorba despre construcţia autostrăzii Lugoj – Deva, sectorul Lugoj – Dumbrava de la km 0+000 – km 27+472 şi Drumul de legătură în lungime de 11,4 km cu o contribuţie UE în valoare de 259 milioane euro, de construcțiea autostrăzii Orăştie-Sibiu de 716 milioane euro, de construcţia autostrăzii Nădlac – Arad de 243,7 milioane euro, despre construcţia autostrăzii Timişoara – Lugoj de 230,5 milioane euro, de reabilitarea căii ferate Curtici – Radna de 242,6 milioane euro şi de reabilitarea căii ferate Coşlariu – Simeria de 532 milioane euro.
„În perioada septembrie 2010 – iunie 2011 s-au lansat în licitație și s-au și semnat parţial (8 din 9 loturi) contracte de lucrări pe secţiunile de autostradă de pe tronsoanele Nădlac – Arad (2 loturi), Timisoara – Lugoj (1 lot), Lugoj – Deva (1 lot), Orăştie – Sibiu (4 loturi). Valoarea totală UE a acestor proiecte este de 1, 121 miliarde euro).
Ţinta stabilită de Guvern pentru semestrul I, realizată 65% la 1 iunie
De asemenea s-au semnat contractele de lucrări pentru reabilitarea drumurilor naționale DN6 Alexandria – Craiova, DN1H Zalău – Aleșd și DN24 via Crasna – Albița și pentru variantele ocolitoare Alexandria, Caracal, Carei și Săcuieni  (valoare totală UE de peste 300 Milioane euro)”, potrivit datelor MT.
În ceea ce priveşte realizarea ţintelor de absorbţie cuprinse în Planul de Măsuri Prioritare a Guverrnlui, din ţinta de 183 milioane euro de realizat în primul semestru al acestui an, s-a realizat până la 1 iunie 119 milioane euro.