În Paris s-au înregistrat circa 300 de kilometri de ambuteiaje, la prima oră, la intrările în Capitală, mai mult decât dublu faţă de cele dintr-o zi obişnuită, din cauză că sute de taxiuri au plecat în convoi de la aeroporturile Roissy Charles de Gaulle şi Orly către oraş, într-o 'operaţiune în pas de melc', care avea scopul de a menţine circulaţia în trafic la viteză redusă.

În Londra, Asociaţia Conducătorilor de Taxi cu Licenţă aştepta ca aproximativ 12.000 de şoferi să participe la protestul organizat în piaţa Trafalgar şi în apropiere de Parlament, la Westminster, ambele în centrul oraşului.

În Italia, circa 5.000 de taxiuri din Milano nu au circulat şi au oferit servicii doar anumitor categorii, precum bătrâni, bolnavi, persoane cu dizabilităţi, în timp ce în Neapole au defilat în centrul oraşului circa 150 de taxiuri.

În Spania, la Barcelona, în jur de 790 de taxiuri s-au deplasat într-un marş lent de la aeroport la staţia Sants, ceea ce a provocat dificultăţi în găsirea unui taxi în centrul oraşului, precum şi probleme în circulaţie.

Capitala Spaniei, Madrid, a început dimineaţa fără taxiuri din cauza grevei, care, conform asociaţiilor madrilene majoritare din sector, a afectat integral acest sector la începutul zilei.

Ţinta protestelor taximetriştilor tradiţionali este firma americană Uber care oferă servicii de taximetrie la cerere printr-o aplicaţie smartphone ocolind însă reglementările stricte care trebuie respectate de şoferii cu licenţă. Protestele vin la o zi după ce Uber a fost evaluată la 17 miliarde de dolari, una din cele mai mari cifre pentru o companie nou creată din sectorul tehnologiei. Lansată în 2009, aplicaţia Uber permite clienţilor să ia legătură în mod direct cu serviciile de taximetrie la cerere. Numai în Franţa se estimează că sunt 10.000 de vehicule şi motociclete care practică acest gen de servicii. Şoferii pot să preia pasagerii care au făcut o rezervare anterioară dar nu îi pot prelua şi de pe stradă. Cel mai important este faptul că şoferii nu trebuie să plătească suma de 240.000 de euro cerută pentru o licenţă de către proprietarii de taxiuri tradiţionale.

Uber a emis miercuri un comunicat în care spune că 'nu este duşmanul taximetriştilor', ci doar 'o aplicaţie de mobil care pune în contact utilizatorii care caută formule consum colaborativ şi o manieră mai economică de deplasare'.

Compania, care este operaţională în Spania doar la Barcelona, consideră 'exagerate' manifestaţiile şi semnalează că taximetriştii vor doar 'să menţină sectorul într-un stare de nemişcare şi să închidă porţile noilor alternative pentru consumator'.

Comisarul european pentru Agenda Digitală, Neelie Kroes, a reiterat marţi că este împotriva interzicerii unor servicii precum cel oferit de Uber şi, referitor la manifestaţiile şi protestele convocate, a subliniat că este necesar să fie găsită calea dialogului.

'Nimeni nu spune că şoferii Uber nu trebuie să plătească impozite, să respecte normele şi să-i protejeze pe consumatori, dar a interzice Uber nu le oferă oportunitatea de a putea face lucrurile bine' , a pus Kroes.

 

Sursa: Agerpres