Biron speră ca designul aerodinamic al produslui, alături de aplicaţia care indică nivelul de alcool din sânge, va creşte atractivitatea telefonului şi va scădea numărul şoferilor care conduc sub influenţa băuturilor alcoolice.
Biron şi cofondatorul produsului, Jonathan Ofir, s-au confruntat prima oară cu problemele create de alcool în 2010 când au fost înrolaţi în Armata Israeliană. La intrarea în baza militară era amplasat un semn care menţiona faptul că şofatul sub influenţa băuturilor alcoolice este principala cauză a morţii între soldaţi – ciudat pentru un loc în care rachetele balistice sunt la ordinea zilei.
Când Biron s-a înscris la Wingate University, din statul american Carolina de Nord, a observat acelaşi comportament în rândul studenţilor. În acel moment a început să lucreze la un alcoolscop modern.
„Consumul moderat de alcool este mai distractiv. Poţi sta până mai târziu, poţi duce fata acasă şi tocmai asta e ideea. Alcohoot permite şoferilor să se folosească de date reale pentru a lua decizia de a conduce după ce au consumat alcool, mai degrabă decât să se bazeze pe propriul instinct“, spune Biron.
Alcohoot are închiriat un birou, pentru 200 de dolari pe lună, în incubatorul de afaceri Packard Place din oraşul Charlotte. Dispozitivul creat de cei doi studenţi are cam un sfert din mărimea unui iPhone, se conectează la telefon prin portul audio şi are nevoie de circa 10 secunde pentru a calcula nivelul de alcool din sânge. Alcoolsopul Alcohoot, potrivit companiei, foloseşte acelaşi tip de senzor ca etilotestul din dotarea poliţiei.
Dispozitivul vine la un preţ de 75 de dolari, mult sub modelele folosite de forţele de ordine, a căror preţuri de desfacere se învârt în jurul a 800 de dolari, spune Biron.
Finanţarea ideii
Totuşi, cum a reuşit un student fără bani să producă dispozitivul inventat? Biron a folosit Odesk, un magazin online pentru freelanceri, pentru a găsi un caricaturist digital. Acesta a realizat explicaţia animată pentru Alcohoot contra sumei de 600 de dolari. Ulterior a trimis animaţia la universităţi de top din SUA şi Israel, cerând facultăţilor să îl pună în legătură cu studenţi la inginerie care ar fi interesaţi să dezvolte produsul.
„Un alcoolscop pentru smartphone este un concept uşor de înţeles, aşa că nu aveam nevoie decât de o vizualizare a produsului pentru a atrage lumea de partea mea“, îşi aminteşte Biron, care, la început, şi-a plătit inginerii cu acţiuni în cadrul companiei.
Investitorii, pe de altă parte, nu au fost atât de uşor de cumpărat. Alcohoot s-a zbătut să realizeze un împrumut până în momentul în care noul prototip a devenit disponibil, oferind potenţialilor susţinători o certitudine. Acum, fondurile de investiţii sunt mai receptive, spune Biron, care a adunat 650.000 de dolari de la „business angels“ numai la începutul lunii trecute.
Alcoolscopul Alcohoot va intra oficial pe piaţă în octombrie şi poate fi rezervat pe site-ul companiei, unde peste 500 de cumpărători s-au înscris de la momentul lansării rezervărilor, în aprilie, şi până acum.
<iframe width="640" height="360" src="//www.youtube.com/embed/7wdTeMnYWK8" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>
<iframe width="640" height="360" src="//www.youtube.com/embed/b196FaeuCvI" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>

<iframe width="640" height="360" src="//www.youtube.com/embed/U7vdiRpxGxA" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>

SURSA: Free Enterprise