Interviu cu Mihaela Mîndrișteanu, directorul de HR Dona

Care a fost numărul mediu de angajați la finalul anului 2020 și cât au însumat cheltuielile de personal?

Mihaela Mîndrișteanu: 1.778

Care a fost cifra de afaceri și profitul pentru anul precedent?

Mihaela Mîndrișteanu: Cifra de afaceri lei: 1.001.042.761, Profitul net lei: 14.518.172

Ce programe de formare și dezvoltare profesională are compania dvs. pentru angajați?

Mihaela Mîndrișteanu: Programul de training intern are în vedere acoperirea necesarului de pregătire pentru cele 2 segmente de angajați din farmacii prin:

  1. INSTRUIRE INIȚIALĂ – program de orientare și formare a noilor angajați
  2. FORMARE CONTINUĂ – perfecționarea angajaților cu vechime, care au depășit perioada de instruire inițială

Acestea sunt livrate de trainerii interni în mediul online și/sau offline în funcție de specific și de programul lor, fiind adaptate la nivelul fiecăruia.   

În plus, pentru specialiștii din farmacii facilităm parcurgerea programelor anuale obligatorii, creditate de Colegiul farmaciștilor cu puncte EFC.

Pentru managerii și directorii de departamente dedicăm programe externe de dezvoltare profesională în principal în zona de leadership, și chiar dacă 2020 a fost un an atipic, am ales să nu le anulăm, așa încât acestea au fost organizate online pentru siguranța tuturor.

Care este salariul mediu brut oferit în cadrul companiei dumneavoastră? 

Mihaela Mîndrișteanu: 5277 lei brut

Care sunt beneficiile pe care le oferiți pentru angajați?

Mihaela Mîndrișteanu: Pentru angajații noștri avem atât pachetul de beneficii financiare prin care bonusam colegii pe baza de rezultate performanțe precum și beneficii non-financiare că de exemplu Booksterul (care este foarte apreciat), 7card, asigurare de sănătate, tichete de masă, tichete cadou, vouchere de vacanță etc.; cadouri de 01 și 08 martie, 01 iunie, cadouri de Crăciun pentru copii angajaților etc.

Sper să revenim cât de curând la organizarea de team-buildinguri în care ofeream premii și recunoșteam public realizările deosebite ale colegilor, participarea la congrese și conferințe de specialitate etc. Nu am renunțat în totalitate la ele, dar anul trecut acestea s-au mutat în online iar impactul este diferit.

Care este profilul angajatului pe care compania dvs. îl caută?

Mihaela Mîndrișteanu: Smart, agil, adaptabil, cu abilități de comunicare, participativ și cu idei proprii care să aducă plus valoare companiei. Know-how-ul reprezintă un avantaj, desigur.

Care sunt cele mai mari dificultăți pe care le întâmpinați atunci când recrutați personal?

Mihaela Mîndrișteanu: Dificultățile apar în recrutarea specialiștilor în zonele deficitare, acolo unde nu avem centre universitare sau școli postliceale  cu specialitate farmaceutică. Astfel pentru a ne asigura resursă umană necesară funcționarii farmaciilor alocăm bugete suplimentare de relocare a colegilor în aceste zone.

O altă provocare constă în pregătirea proaspeților absolvenți de facultate care nu sunt suficient de bine pregătiți pentru a asigura un nivel de consiliere către pacienți, adecvat standardelor noastre. Tocmai din acest motiv, departamentul nostru de training are programe dedicate de integrare și dezvoltare pentru tinerii farmaciști, cunoștințe care ulterior se sedimenteaza în practică alături de colegii din farmacie.

Desigur, obiectivul nostru este că în orice moment să identificăm și să atragem cei mai buni specialiști din domeniu în toate orașele din țară, unde avem prezența, iar pentru asta suntem prezenți în comunitățile de specialitate făcându-ne cunoscuți în permanentă că și angajatori ce își respectă și valorizează angajații la adevărată lor valoare.

Care au fost cele mai importante provocări prin care compania dvs. a trecut în ultimul an? (din perspectiva departamentului de resurse umane)

Mihaela Mîndrișteanu: Principala provocare a constat în a fi la curent cu toate modificările legislative și cerințele de implementare în cel mai scurt timp a acestora, în condițiile în care unele informații erau destul de vagi sau fără norme clare. Au fost foarte multe tipuri de documente noi de conceput, de generat și de transmis în peste 300 de farmacii pentru toți angajații, în condițiile în care colegii au lucrat în telemuncă pe schimburi și cu prezență redusă la birou. Timpul de adaptare la noile modificări a fost de fiecare dată foarte scurt, dar rezolvarea a venit prin comunicarea deschisă, muncă în echipă și implicarea cu optimism din partea  membrilor departamentului de HR.

Ce programe aveți pentru a preîntâmpina plecare oamenilor din companie?

Mihaela Mîndrișteanu: Cele legate de pachetul de beneficii și programele de formare și dezvoltare menționate mai sus. În plus, managementul este întotdeauna aproape de echipa asigurând o comunicare transparență și bidirecțională continuă, așa încât putem identifica oricând colegii care au intenția să ne părăsească, având astfel timp de reacție în a-I reține pe cei performanți alături de noi.