Titi Aur spune să fim atenți la gheața neagră

Expertul în conducere defensivă Titi Aur oferă sfaturi importante pentru șoferi în timpul sezonului de iarnă. Avertismentul său se concentrează pe pericolul reprezentat de gheața neagră, sau polei, și cum să verificăm aderența pneurilor în astfel de condiții.

„Să fim atenți la cum conducem și mai ales la gheața neagră, adică la polei. Gheața, zăpada albă, le vezi, știi că s-ar putea să aluneci. Gheața neagră este cel mai periculos lucru care se poate întâmpla.

Trebuie testată aderența din când în când. Când nu avem pe nimeni în jur pe șosea, apăsăm mai tare pe frână. Dacă tremură pedala de frână, înseamnă că a intrat ABS-ul, deci avem aderență mică”, a explicat Titi Aur pentru DC News.

În privința pregătirii mașinii pentru condițiile de iarnă, Titi Aur subliniază importanța curățării complete a vehiculului înainte de a porni la drum. El recomandă cauciucurile de iarnă ca element esențial, însă mai adaugă și alte aspecte importante.

gheata neagra pe sosea
„Gheaţă neagră” pe o şosea, în timpul iernii / SURSA FOTO: Dreamstime

Titi Aur, a explicat că pregătirea mașinii pentru iarnă implică mai multe aspecte. El a menționat că, în afara de cauciucurile de iarnă, care sunt elementul principal, este esențial ca mașina să fie foarte bine curățată înainte de a pleca la drum pe timp de iarnă, inclusiv geamurile, oglinzile, stopurile și farurile.

În plus, expertul în conducere defensivă a indicat că șoferii ar trebui să aibă mai mult combustibil în rezervor decât de obicei, pentru a face față riscului de a rămâne blocați undeva și pentru a se încălzi în mașină.

De asemenea, el a recomandat să aveți în mașină câteva lucruri esențiale, cum ar fi o lopată, un sac de nisip pentru a ieși din locuri înghețate, o rezervă de alimente, o sticlă cu apă și o pătură, pentru a face față situațiilor neprevăzute.

Un lucru pe care nu-l știu mulți șoferi

Un alt aspect adus în discuție de Titi Aur este importanța curățării și înlocuirii filtrului de particule.

„Un lucru pe care nu îl ştie lumea este că trebuie să avem filtrul de particule, cel de la climă şi aer condiţionat, foarte bine curăţat, nou. Unii spun că dacă vine iarna nu mai e nevoie de el, pentru că nu este polen.

Ba contează, pentru că altfel nu avem o dezaburire bună. Un filtru necurăţat duce la dezaburirea incorectă a maşinii”, mai spune acesta.

În final, Titi Aur a menționat că lichidul de parbriz trebuie să fie unul de iarnă, nu de vară, pentru a curăța mai eficient parbrizul, mai ales în condiții de ploaie la temperaturi în jur de 0 grade, când se poate forma o peliculă semiînghețată pe parbriz.