Evenimente Abonamente Comunicate
CITEŞTE ŞI

HI-TECH

Tehnologie revoluționară: Apar primele mașini de volum cu încărcare solară prin plafon

Autor: | | 1 Comentarii | 54293 Vizualizari

Două mărci din afara Europei sunt primele care anunță introducerea tehnologiei de încărcare solară prin plafon pe anumite modele din gamă. Panourile solare pentru generarea energiei electrice vor fi încorporate în plafonul sau în capota automobilelor și vor furniza energie electrică suplimentară modelelor cu motoare cu combustie internă, hibride și electrice, contribuind astfel la creșterea autonomiei și la reducerea consumului de combustibil.

Facând parte din acelaşi grup, mărcile coreene Hyundai şi Kia au anunţat că Tehnologia de încărcare solară a fost dezvoltată pentru a sprijini sursa principală de putere a automobilelor, ajutând la îmbunătăţirea autonomiei şi a reducerii consumului de emisii CO2. Sistemul va avea capacitatea de a încărca bateriile automobilelor electrice şi hibride dar şi ale celor cu motoare cu combustie internă, ajutând la scăderea consumului de combustibil.

Hyundai Motor Group dezvoltă în prezent trei tipuri de sisteme de încărcare solară prin plafon: Prima generaţie a acestui sistem este pentru automobilele hibride, în timp ce a doua generaţie a tehnologiei vine cu un sistem de încărcare solară semi-transparent pentru plafon pentru automobilele cu motoare cu combustie internă. Cea de a treia generaţie a tehnologiei va aduce introducerea unui plafon solar cu greutate redusă pentru încărcarea bateriilor automobilelor electrice.

Prima generaţie a sistemului, care va fi aplicată modelelor hibride, este creată dintr-o structură de panouri solare din silicon care sunt integrate în plafonul automobilelor. Sistemul este capabil să încarce între 30 şi 60% din capacitatea bateriei în cursului unei zile, în funcţie de condiţiile atmosferice şi alţi factori de mediu.

Cea de a doua generaţie, panourile solare semi-transparente aplicate automobilelor cu combustie internă reprezintă o premieră mondială pentru aplicarea acestei tehnologii.  Această tehnologie poate fi integrată în plafonul panoramic al automobilului, permiţând pătrunderea luminii în interior în timp ce încarcă şi bateria acestuia. Implementarea sistemelor de încărcare solară va ajuta la respectarea reglementarilor de mediu din ce în ce mai stricte care reglementează emisiile CO2

Cea de a treia generaţie a sistemului este în acest moment în perioada de testare. Aceasta a fost gândită pentru a fi aplicată în capota şi plafonul automobilelor cu baterii electrice pentru a maximiza capacitatea de producere a energiei.

Tehnologia de încărcare prin panouri solare este compusă dintr-un panou solar, o unitate de control (regulator) şi o baterie. Pe măsură ce panourile absorb fotonii de lumină de la soare, produc perechi de electroni în celulele cu silicon, permiţând circulaţia curentului şi generând energie electrică.

 

Un panou solar de 100W montat pe un automobil poate produce până la 100 Wh de energie (în condiţii ideale: în mijlocul zilei de vară, la o intensitate a radiaţiei de 1000 W/m2). Regulatorul dispune de sistemul Maximum Power Point Tracking (MPPT), care controlează tensiunea şi curentul pentru a creşte eficienţa energiei electrice colectată de panoul solar. Această putere este transformată şi stocată în baterie sau utilizată pentru a uşura sarcina generatorului de curent alternativ al automobilului, contribuind astfel la creşterea autonomiei acestuia.

 „În viitor, ne aşteptăm să vedem multe alte tehnologii de generare a energiei integrate în automobilele noastre. Plafonul cu panouri solare este doar prima dintre aceste tehnologii şi înseamnă că automobilele nu doar vor consuma energie, ci vor incepe să o şi producă în mod activ”, spune dezvoltatorul tehnologiei Jeong-Gil Park, Vice-preşedinte executiv al Engineering and Design Division al Hyundai Motor Group. „Este o dezvoltare interesantă pentru noi, proiectând o tehnologie pentru proprietarii de automobile pentru a-i ajuta să treacă de la a fi utilizatori de energie la a fi producători de energie.”

Hyundai Motor Group va lansa prima generaţie a acestei tehnologii pentru automobilele sale după anul 2019, pentru a ajuta la menţinerea obiectivelor globale pentru reglementarea şi îmbunătăţirea eficienţei consumului de combustil al automobilelor.

Capital - Comenteaza
Capital - Twitter
Printeaza

Alte articole

SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.

EVZ

Doctorul Zilei

Animal Zoo

EVZ Monden

DCNews

Stirile Kanal D

AutoBild

Economica.net

Agrointeligenta

StiriDiaspora.ro

Capital - Articole similare

SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.

LASA UN COMENTARIU

Caractere ramase: 1000

NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit. Site-ul Capital.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.