Facând parte din același grup, mărcile coreene Hyundai și Kia au anunțat că Tehnologia de încărcare solară a fost dezvoltată pentru a sprijini sursa principală de putere a automobilelor, ajutând la îmbunătățirea autonomiei și a reducerii consumului de emisii CO2. Sistemul va avea capacitatea de a încărca bateriile automobilelor electrice și hibride dar și ale celor cu motoare cu combustie internă, ajutând la scăderea consumului de combustibil.

Hyundai Motor Group dezvoltă în prezent trei tipuri de sisteme de încărcare solară prin plafon: Prima generație a acestui sistem este pentru automobilele hibride, în timp ce a doua generație a tehnologiei vine cu un sistem de încărcare solară semi-transparent pentru plafon pentru automobilele cu motoare cu combustie internă. Cea de a treia generație a tehnologiei va aduce introducerea unui plafon solar cu greutate redusă pentru încărcarea bateriilor automobilelor electrice.

Prima generație a sistemului, care va fi aplicată modelelor hibride, este creată dintr-o structură de panouri solare din silicon care sunt integrate în plafonul automobilelor. Sistemul este capabil să încarce între 30 și 60% din capacitatea bateriei în cursului unei zile, în funcție de condițiile atmosferice și alți factori de mediu.

Cea de a doua generație, panourile solare semi-transparente aplicate automobilelor cu combustie internă reprezintă o premieră mondială pentru aplicarea acestei tehnologii.  Această tehnologie poate fi integrată în plafonul panoramic al automobilului, permițând pătrunderea luminii în interior în timp ce încarcă și bateria acestuia. Implementarea sistemelor de încărcare solară va ajuta la respectarea reglementarilor de mediu din ce în ce mai stricte care reglementează emisiile CO2

Cea de a treia generație a sistemului este în acest moment în perioada de testare. Aceasta a fost gândită pentru a fi aplicată în capota și plafonul automobilelor cu baterii electrice pentru a maximiza capacitatea de producere a energiei.

Tehnologia de încărcare prin panouri solare este compusă dintr-un panou solar, o unitate de control (regulator) și o baterie. Pe măsură ce panourile absorb fotonii de lumină de la soare, produc perechi de electroni în celulele cu silicon, permițând circulația curentului și generând energie electrică.

 

Un panou solar de 100W montat pe un automobil poate produce până la 100 Wh de energie (în condiții ideale: în mijlocul zilei de vară, la o intensitate a radiației de 1000 W/m2). Regulatorul dispune de sistemul Maximum Power Point Tracking (MPPT), care controlează tensiunea și curentul pentru a crește eficiența energiei electrice colectată de panoul solar. Această putere este transformată și stocată în baterie sau utilizată pentru a ușura sarcina generatorului de curent alternativ al automobilului, contribuind astfel la creșterea autonomiei acestuia.

 „În viitor, ne așteptăm să vedem multe alte tehnologii de generare a energiei integrate în automobilele noastre. Plafonul cu panouri solare este doar prima dintre aceste tehnologii și înseamnă că automobilele nu doar vor consuma energie, ci vor incepe să o și producă în mod activ”, spune dezvoltatorul tehnologiei Jeong-Gil Park, Vice-președinte executiv al Engineering and Design Division al Hyundai Motor Group. „Este o dezvoltare interesantă pentru noi, proiectând o tehnologie pentru proprietarii de automobile pentru a-i ajuta să treacă de la a fi utilizatori de energie la a fi producători de energie.”

Hyundai Motor Group va lansa prima generație a acestei tehnologii pentru automobilele sale după anul 2019, pentru a ajuta la menținerea obiectivelor globale pentru reglementarea și îmbunătățirea eficienței consumului de combustil al automobilelor.

Te-ar putea interesa și: