Autoturismele vor trece Dunărea în schimbul sumei de 6 euro, în timp ce până acum plăteau 23 de euro pentru traversarea cu feribotul. Autocarele vor plăti 25 euro, în timp ce tirurile – 37 euro. La Giurgiu-Ruse, autoturismele plătesc 2 euro în sensul de ieşire din Bulgaria şi 6 euro în sensul de intrare. Vehiculele de marfă de peste 3,5 tone plătesc 12 euro, iar tariful în cazul tirurilor este acelaşi – 37 euro.

După inaugurarea podului Calafat-Vidin, acesta va devia traficul care până acum trecea prin rute alternative. De aceea, proprietarul complexului de feribot Oreahovo-Bechet a anunţat că din 15 iunie taxele vor fi reduse cu 20%. De sâmbătă, taxa pentru tiruri va fi de 79 euro, 40 euro în cazul camioanelor, microbuzele vor plăti 36 de euro, iar autoturismele – 17 euro. Va fi percepută şi taxă de 1 euro pe călător.

La feribotul Zimnicea-Sviştov, taxele variază de la 4 euro pe autoturism şi 2 euro pe călător la 71 euro în cazul tirurilor.

Ziarul Sega mai scrie că cele mai mici sunt tarifele la feribotul între Călăraşi şi Silistra (acesta însă nu funcţionează de ani de zile – n.r.).

Pe jos şi pe bicicletă ajungem în România gratuit, titrează Standart. Pietonii şi bicicliştii, precum şi ambulanţele şi vehiculele folosite de poliţie şi pompieri vor fi scutite de plata taxelor care vor fi percepute pentru traversarea noului pod de peste Dunăre, la Calafat-Vidin, potrivit unei decizii adoptate miercuri de guvernul bulgar.

Ziarul Monitor îl citează pe ministrul bulgar al transporturilor, Danail Papazov, care a declarat că Bulgaria îi va propune României ca traversarea podului Calafat-Vidin să fie gratuită până la sfârşitul lunii.

Ziarul dezvăluie că ultimii patru premieri bulgari, precum şi miniştrii transporturilor din guvernele lor sunt invitaţi la ceremonia oficială de inaugurare podului programată să aibă loc vineri, 14 mai, la ora 16,30. Banda care urmează să fie tăiată simbolic va fi ţinută de doi copii la vârste de circa 10 ani, băiat şi fată, din Bulgaria şi din România, iar pe pod se vor întâlni ingineri şi muncitori care au lucrat la proiect.

SURSA: Agerpres