"Taxa de primă înmatriculare este în analiza ministerului. Am avut trei grupuri de lucru care s-au concentrat pentru a găsi cele mai bune soluţii astfel încât să venim cu o decizie clară în faţa cetăţenilor privind taxa auto. În momentul în care vom finaliza poziţia, o vom prezenta Guvernului şi o vom comunica public", a spus ministrul Mediului.

Aceasta a precizat că se va merge pe o variantă în acord cu normele şi reglementările europene, însă va fi adaptată particularităţilor României. ‘Vom avea o decizie finală în cursul lunii iulie. Nu vom reveni la prima varianta ci vom merge pe una în acord cu normele şi reglementările europene şi o vom adapta în funcţie de particularităţile României (…). Acest nivel al taxei de primă înmatriculare a fost raţiunea pentru care o parte dintre români s-au îndreptat către Bulgaria, nivel pe care noi vrem să-l reglementăm şi care face obiectul acestor grupuri de lucru", a adăugat Rovana Plumb.

Din cele trei grupuri de lucru care lucrează la taxa de primă înmatriculare fac parte, pe lângă reprezentanţii MMP şi cei ai Ministerelor Economiei, Finanţelor Publice, Registrului Auto Român şi ai Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA).

‘"Mesajul pe care l-am dat colegilor din grupurile de lucru este de a ţine cont de faptul că în România sunt 6 milioane de oameni care trăiesc la limita sărăciei şi de aceea trebuie să venim în sprijinul populaţiei, pentru că în zilele noastre maşina nu este un lux. Este necesar să avem un trai decent, iar unul dintre repere poate fi considerat şi mijlocul de transport. Desigur vom veni cu concluziile finale când vom finaliza", a mai arătat Rovana Plumb.

Şeful MMP a precizat că taxa auto are un aport de 70% din bugetul Administraţiei Fondului de Mediu, iar din acest buget se fac investiţii pe diverse proiecte care pot fi considerate garanţii pentru mediu.

"Pe de o parte aceste investiţii pot să conducă la crearea locurilor de muncă, iar pe de alte parte vrem să deblocăm registrul plafonului naţional privind certificatele gazelor cu efect de seră, care în urma continuării pocesului de tranzacţionare pot aduce bani în cadrul bugetului Fondului pentru Mediu", a menţionat ministrul Mediului.
Taxa 2012 vs. taxa 2011

Taxa auto intrată în vigoare în luna ianuarie 2012, ce prevede reducerea acesteia cu până la 25%, a fost mult mai atractivă românilor comparativ cu taxa auto din 2011, fapt reflectat în creşterea importurilor de maşini second hand.

Potrivit site-ului auto.ro, numărul de maşini second hand înmatriculate pentru prima dată în România a crescut cu 32% în primele patru luni ale anului în curs ajungând la 46.620 de unităţi, de la 35.400 de unităţi înregistrate în aceeaşi perioadă a anului trecut. Numărul reînmatriculărilor a scăzut cu 19%, de la 128.930 de unităţi în 2011 la 104.450 de unităţi anul acesta, conform datelor oficiale ale Poliţiei.