Sustenabilitatea, una dintre temele principale ale filosofiei dm drogerie markt. Daniela Jordanovski, dm România: Sunt produse cât mai ecologic posibil

La mijlocul lunii septembrie, dm drogerie markt a lansat primul magazin online în România. Astfel, clienții au posibilitatea de a comanda produse chiar de la ei de acasă.

“Deschiderea magazinului online dm vine ca o continuare firească a eforturilor noastre de a răspunde cât mai bine nevoilor și așteptărilor clienților dm. Ne bucurăm că le putem oferi o experiență de cumpărături îmbunătățită, acum având posibilitatea de a-și comanda produsele preferate direct de la ei de acasă, rapid și accesibil”, a menționat Ivana Martinakova, CEO dm drogerie markt România.

Pe fondul acestui eveniment, Daniela Jordanovski, Director Achiziții și Marketing, dm drogerie markt România, a oferit un interviu pentru Capital.ro în care a precizat, printre altele, care sunt cele mai vândute produse de la dm și ce surprize are magazinul pentru clienți.

Capital.ro: Vă așteptați la o creștere a cifrei de afaceri și a profitului în acest an față de 2021, mai ales acum după deschiderea magazinului online? Puteți oferi date concrete în acest sens?

Daniela Jordanovski, Director Achiziții și Marketing, dm drogerie markt România: În legătura cu acest tip de întrebări, legate de latura economică, nu putem sa răspundem în acest moment, deoarece în prezent pregătim comunicatul de presă privind încheierea anului fiscal, care va aduce în prim plan toate aceste date legate de cifra de afaceri, profit și eventuale predicții.

Capital.ro: Am văzut că femeile preferă produsele pentru baie. Care sunt cele mai vândute produse de la dm?

Daniela Jordanovski, Director Achiziții și Marketing, dm drogerie markt România: În categoria produselor de baie, dm propune clienților sortimente variate, cu produse destinate adulților, dar și pentru copii. Cele mai îndrăgite produse, preferatele doamnelor și domnișoarelor, sunt sarea și perlele de baie. De asemenea, bureții de baie pentru peeling și masaj sunt foarte căutați, iar un produs marca proprie foarte apreciat este Ebelin burete pentru peeling & masaj. Gama de produse de marcă proprie Balea cuprinde o varietate bogată de săruri și perle baie, inclusiv spumante de baie la 750 ml, iar în curând vom lansa câteva tipuri de produse noi din această categorie.

Seria produselor pentru copii include produse din mărcile Balea, Balea Kids și SauBär. Noutățile de la SauBär – spumă de baie unicorn și dinozaur, ambalate la plic, sunt doar un exemplu de produse ce sunt îndrăgite de mamele și clientele noastre încă de la prima utilizare.

Pentru că ne dorim ca fiecare client să poate face cumpărături și alegeri conștiente, în armonie cu mediul înconjurător, oferim în sortiment și produse vegane, naturale, sau cu ambalaj reciclat și reciclabil, atât mărci proprii cât și mărci naționale. Noile produse Omnia Botanica se bucură de apreciere și le recomandăm cu drag.

Capital.ro: În ceea ce privește produsele, ce surprize le pregătiți clienților? Veți avea produse noi?

Daniela Jordanovski, Director Achiziții și Marketing, dm drogerie markt România: În medie, într-un magazin fizic dm, există un număr de circa 14.000 de articole la raft, iar majoritatea dintre ele sunt disponibile și online. De asemenea, ponderea mărcilor proprii în sortimentul magazinului online este una importantă. Platforma de e-commerce dm.ro oferă o selecţie importantă de articole din categorii precum machiaj și îngrijire personală, suplimente alimentare, alimente ecologice, articole pentru copii, produse pentru casă și curățenie, precum și alimente pentru animalele de companie.

Sustenabilitatea a fost mereu una din temele principale în jurul cărora a fost construită filosofia dm, dovadă și faptul că în prezent avem 1260 articole sustenabile în drogherii, dintre care 880 sunt marcă proprie. Mărcile dm sunt produse cât mai ecologic posibil: printr-o selecție atentă a resurselor, cu ambalaje reciclabile, fără rute lungi de transport. Una dintre surprizele pregătite pentru toamna/iarna 2022 o constituie lansarea mărcii „no planet b”, care transformă produsele reziduale prin upcycling. Upcycling presupune reutilizarea produselor secundare sau a deșeurilor rezultate la procesarea unui produs, proces în urma căruia rezultă un produs de valoare mai mare decât originalul.

Dacă reciclarea înseamnă reutilizarea materiei prime, upcycling înseamnă reutilizarea și valorificarea deșeurilor rezultate în urma diferitelor procese de producție.

În cazul „no planet b”, resturile de la producția de suc de fructe, procesarea alimentelor, resturile de la recoltarea și producția de ulei sunt reciclate. În loc să devină gunoi, sâmburii de migdale rămași, florile de cireș sau cojile de grapefruit devin ingrediente pentru noile produse de frumusețe. Gelul de duș cremă, șamponul solid sau rezervele pentru săpun lichid sunt doar câteva din produsele ce vor fi lansate cât de curând în România și care conțin 94% ingrediente de origine naturală, clasificate ca fiind 85% până la 98% biodegradabile și ambalaje reciclabile în proporție de 70 până la 100%. Pentru gama „no planet b” urmează, în viitorul apropiat, lansări de noi produse: șampon și balsam 300ml, săpun lichid 300ml și șampon solid 75g.

Noua serie de produse cosmetice Balea Natural Beauty, prezentă în România din 2022, conține cel puțin 91% ingrediente de origine naturală, are o formulă fără microplastic care nu necesită polimeri sintetici, este vegană, neutră din punct de vedere climatic, iar ambalajul este fabricat din cel puțin 70% material reciclat. Pe lângă produsele deja lansate, ca de exemplu Balea Natural Beauty – șampon 400ml cu ceai verde, reparator sau cocos și hibiscus, urmează să lansăm Balea Natural Beauty șampon cu ulei de macadamia și unt shea 400ml, toate la prețul imbatabil de 9,99 lei. O altă noutate la raft va fi Balea Natural Beauty spray îngrijire păr 150ml, cu prețul de 9,45 lei și pentru partea de îngrijire păr – unt și tratament pentru păr creț.

Capital.ro: Clienții pot avea posibilitatea să testeze produsele dm. Cum va decurge procesul de selecție al acestora? Există un număr maxim de persoane care ar putea deveni testeri dm?

Daniela Jordanovski, Director Achiziții și Marketing, dm drogerie markt România: Fie că este vorba de gustări noi delicioase, machiaj interesant, gadgeturi de uz casnic, accesorii sau produse de îngrijire a părului, dorim să aflăm opinia clienților noștri. Aplicând rapid și ușor online, pentru a fi selectat printre persoanele care testează produse, oricine poate primi o surpriză la ușă, în cel mai scurt timp. Întreg procesul de testare a produselor durează, de obicei, între două și patru săptămâni. Cei care doresc să participe completează formularul online și, dacă sunt extrași, vor primi produsul/produsele acasă, pentru testare, pentru a le încerca și pentru a le descoperi calitățile și beneficiile. O evaluare a produselor testate poate fi trimisă direct în magazinul online dm, ajutând astfel și alți clienți în ceea ce privește decizia de cumpărare.

Cei interesați să testeze produse trebuie să aibă peste 16 ani, să locuiască în România, să completeze corect formularul de participare cu datele personale și să fie de acord cu termenii și condițiile acestor testări.

Nu avem limite în ceea ce privește numărul celor înscriși, iar cu privire la testări, ne dorim ca acestea să fie cât mai multe și cât mai dese.

Capital.ro: A avut succes proiectul pilot pentru reciclarea produselor din plastic? Ne putem aștepta la un astfel de proiect de lungă durată?

Daniela Jordanovski, Director Achiziții și Marketing, dm drogerie markt România: Materia primă disponibilă pentru ambalaje este limitată, motiv pentru care ne preocupă constant găsirea de noi soluții pentru reutilizarea resurselor disponibile. În acest sens, dorim să colectăm ambalajele de plastic de la geluri de duș, șampoane, loțiuni, detergenți etc. și le oferim o nouă viață, contribuind la o economie circulară. Alături de clienții noștri am demarat un proiect pentru a colecta ambalajele de plastic ale produselor cosmetice sau de curățenie și a le oferi o nouă viață. În anumite drogherii au fost amplasate cutii speciale pentru reciclare, în apropierea intrării, iar în altele au fost create spații destinate acestui scop, marcate cu un sticker verde.

Ambalajul determină în mare măsură dacă un produs poate fi catalogat drept sustenabil. În mod ideal, un ambalaj sustenabil este realizat din materiale reciclate și poate fi reciclat la rândul său, contribuind astfel la o economie circulară și un viitor mai puțin poluat. Evităm, prin acțiunile de acest tip, eliminarea ambalajelor prin metode care declanșează o serie de efecte negative, precum eliberarea dioxidului de carbon în atmosferă.

Pentru a conserva și reutiliza materiile prime valoroase folosite la producerea acestor ambalaje, dm își îndeamnă clienții să aducă înapoi în magazine recipientele goale de plastic de la gelurile de duș, loțiunile de corp, detergenții de rufe etc., iar acest proiect are scop educațional și de popularizare a bunelor practici legate de reciclare.

Capital.ro: În ce măsură v-a afectat pandemia și criza financiară? Veți majora prețul produselor?

Daniela Jordanovski, Director Achiziții și Marketing, dm drogerie markt România: Compania dm drogerie markt România a introdus, începând din aprilie 2022, conceptul MEREUAVANTAJOS, cu scopul de a lansa noi tendințe de calitate pe piața locală, care aduc beneficii pe termen lung, experiență de calitate și cumpărături relaxate, transmițând în același timp bunele practici ale altor țări europene în care dm funcționează. Astfel, clienții elimină stresul urmăririi promoțiilor, având mereu un preț avantajos pentru produsele din drogherii.

Odată cu introducerea acestui nou concept, clienții găsesc toate produsele din drogherie la prețuri avantajoase, de durată, putând economisi timp și planificându-și eficient bugetul, pentru că se bazează pe prețuri fixe la produsele lor preferate. Prețurile avantajoase sunt garantate pentru minimum 4 luni și sunt anunțate atât la raft, cât și prin toate metodele de comunicare.

Etichetele de preț ale produselor indică în mod clar data de la care nu a mai fost majorat prețul, informație care poate fi verificată și în revistele și ziarele proprii, precum și pe canalele digitale ale dm România. Prin crearea unor prețuri avantajoase pe termen lung, tendințele pieței sunt examinate cu atenție, astfel încât acest concept să aducă beneficii de durată clientului. Prețurile din cadrul campaniei MEREUAVANTAJOS sunt determinate în așa fel încât, prin participarea lor la coșul de consum, cumpărăturile să devină mai avantajoase pe termen lung.

Capital.ro: În ce orașe plănuiți să vă mai extindeți? Care sunt planurile pentru perioada următoare?

Daniela Jordanovski, Director Achiziții și Marketing, dm drogerie markt România: În România avem în prezent 126 de drogherii, dintre care 9 au fost deschise în perioada octombrie 2021-octombrie 2022, 7 dintre ele au beneficiat de reamenajări și îmbunătățiri, iar la începutul verii am deschis primul MegaStore dm din România, în Centrul Vechi al capitalei. Expansiunea va continua cu siguranță, pentru că printre prioritățile noastre se află și dorința de a fi mereu în proximitatea iubitorilor brandului dm.