Comercializarea muzicii si a filmelor a reprezentat intotdeauna o afacere de succes. De-a lungul timpului, casetele video si audio, si apoi CD-urile, au revolutionat industria distributiei acestor gen de produse. Digital Video Disc sau Digital Versatil Disc (DVD) este un video-CD, mult mai bun decat un CD audio sau video. Calitatea net superioara a imaginii inregistrate pe acest nou tip de suport a propulsat DVD-urile in topul instrumentelor de vizionat filme. in trei ani de zile de la aparitia sa pe piata, DVD-urile au devenit cele mai vandute suporturi video. insa costurile foarte mari ale aparatului au suscitat discutii aprinse referitor la utilitatea sa. Investitia in DVD a devenit un subiect si mai controversat, o data cu lansarea, de curand, pe piata a unui nou produs. Digital Video Express (DIVX) este un alt format de vizualizare a productiilor cinematografice, mult imbunatatit fata de predecesorul sau DVD. DIVX este o forma de leasing a filmelor. Acestea pot fi inchiriate si vizionate timp de 48 de ore de la data primei vizionari. Cel mai bun mod de a va face o imagine despre ce inseamna si ce este un DIVX este sa va imaginati un videorecorder legat la o linie telefonica in care banda magnetica este inlocuita cu un CD digital. Pe parcursul vizionarii filmului aveti nevoie si de o carte de credit. Fiecare player de DIVX este conectat la serverul companiei pentru a stabili cat trebuie sa plateasca utilizatorul. Este o varianta moderna a vechilor centre de inchiriat casete video. insa in cazul DIVX-urilor nu trebuie sa va procurati aparatura suplimentara, ci doar sa dispuneti de conectare la Internet. Consumatorii de muzica s-au obisnuit deja cu CD-urile. Acestea sunt usor de carat de colo-colo, relativ durabile, nu se invechesc dupa prima ascultare, au capacitatea de a reda la o calitate foarte buna sunetul si sunt pe piata de cel putin 15 ani. Un CD video ar avea un efect psihologic clar asupra oricarui utilizator de CD audio. Orice produs avand calitati asemanatoare ar deveni instantaneu familiar utilizatorului si astfel, usor vandabil. Un DVD este un CD video. Asa ca tot ce are de facut vanzatorul unui asemenea produs este sa ia DVD-ul, sa-l introduca in player si sa arate cumparatorului ce clara este imaginea pe un ecran alaturat. DIVX nu lucreaza ca un CD sau videoplayer. insa accesibilitatea mare a acestuia il poate impune in fata DVD-urilor, iar calitatea extraordinara a imaginii face din DIVX un competitor serios al DVD-ului. Si in ceea ce priveste costurile, suporturile DIVX au mari sanse sa detroneze DVD-urile. Un player de DIVX costa cu 50-100 USD mai mult decat un player DVD de o calitate mai buna. De exemplu, un player Toshiba 2109 DVD costa 300 de dolari, fata de doar 50 de dolari pentru un RCA DIVX. Pretul de inchiriere a unui DVIX variaza intre 3-5 USD/ora iar dupa cele patru ore initiale costa 3,25 USD pentru inca doua zile de inchiriere.
Un dezavantaj al DIVX-ului il reprezinta, paradoxal, tocmai elementul care il pune si in avantaj fata de DVD: accesibilitatea prin Internet. Riscul de frauda face ca marile companii de productie cinematografica, cum ar fi Warner Bros si Columbia Pictures, sa nu fie de acord sa vanda licenta filmelor lor pentru formatul DIVX. Asa ca, in ciuda entuziasmului cumparatorilor, DIVX-urile mai trebuie sa astepte pana sa acapareze piata, deoarece o afacere de acest gen nu se poate realiza fara ajutorul celor direct implicati in producerea si livrarea spre consumator a produsului.