Gala Superbrands a avut loc la Hotelul JW Marriott Bucharest Grand Hotel, din Bucureşti, unde 37 de branduri de referinţă din România au urcat pe podium pentru a primi trofee Superbrands. Printre acestea s-au numărat: Avon, Agricola Bacău, BCR, BMW, Nivea, Orange, Heineken, Rompetrol, Radiop ZU, Medlife, Sensiblu ş.a.

Momentul Honorary Recognition a onorat Republica Moldova în acest an, pentru proiectul e-Transformare, derulat de către Guvernul Republicii Moldova. Amfitrionii Galei au fost agenţia de comunicare BDR Associates şi invitaţii de onoare au fost Anca Harasim, Director Executiv AmCham România şi Guy Burrow, partener Candole.

Evenimentul a fost conceput în atmosfera anilor interbelici şi inspirat din filmul The Artist (2012).

Cele 37 de superbranduri au fost alese din 300 de branduri validate de juriu şi de cercetatarea efectuată pe 1.260 de branduri din 48 de categorii de produse şi servicii.

În opinia consumatorilor, superbrandul acestui an este "Borsec"

Topul 10 Consumer Superbrands 2011-2012, ales după preferintelele consumatorilor, arată așa:

1. Borsec

2. Adidas

3. Mercedes Benz

4. Dr. Oetker

5. Ikea

6. Coca Cola

7. Nike

8. BMW

9. Jack Daniel’s
10. Orbit

Un sfert din brandurile validate anul acesta ca superbranduri sunt branduri autohtone. Câteva dintre ele s-au menținut mai mulți ani la rând în lista acest top: Arctic, BCR, Borsec, Dorna, Mobexpert, Petrom, Poiana, Pro TV, Rompetrol, Sensiblu sau Ursus.

Top 5 Superbrands menționate de consumatori în diferite categorii

Cea mai mare surpriză de anul acesta este la categoria Media – Canale TV, unde românii nu au ales canalele cu cele mai mari audiențe. Pe primul loc este Discovery Channel (56%), National Geografic (55%), HBO (45%), Pro TV (43%), Antena 1 (27%)

Băuturi carbogazoase: Coca Cola (67%), Pepsi (57%), Santal (34%), Nestea (34%), Red Bull (32%)

Bere: Heineken (47%), Stella Artois (44%), Tuborg (43%), Carlsberg (38%), Beck’s (32%)

Lapte și produse lactate: Danone (44%), Hochland (38%), LaDorna (34%), Napolact (32%), Zuzu (29%)

Retail – FMCG: Carrefour (60%), Kaufland (56%), Real (41%), Metro (39%), Cora (23%)

Retail – Produse electrocasnice & electronice: eMAG (44%), Domo (41%), Altex (41%), Media Galaxy (34%), Germanos (30%)

Organizația Superbrands a intrat in România în anul 2005, prin agenția de comunicare strategică și relații publice BDR Associates. Organizația derulează programe în peste 100 de țări din întreaga lume. Cercetarea din România este derulată în parteneriat cu compania Nielsen.