”Discuţiile cu IKEA sunt în curs, cu o perspectivă pozitivă pentru 2013”, se arată în raportul citat. Altfel, extinderea Era Shopping Park, un mall de 28.000 de metri pătraţi, a fost amânată până la obţinerea finanţării. Totodată, există 8 hectare de teren disponibile la vânzare sau pentru dezvoltarea de noi unităţi de retail. BMW a oferit termeni atractivi de închiriere a 6.000 de metri pătraţi din acest teren pentru a dezvolta un showroom.
Rezultatele magazinului IKEA din România au fost în creștere cu 10,8% față de anul fiscal 2011. În această perioadă, 3 milioane de clienți au trecut pragul magazinului. Aceștia au plecat acasă cu peste 11 milioane de produse în valoare de 400 milioane lei (inclusiv TVA).
La nivel de grup, vânzările IKEA au crescut cu 9,5% în anul fiscal 2012 (1 septembrie 2011– 31 august 2012), până la 27 de miliarde de euro. Pentru magazinele deja deschise, vânzările s-au majorat cu 4,6%. Profitul net a crescut cu 8%, până la 3,2 miliarde de euro, datorită volumului mai mare de vânzări și a atenţiei permanente asupra costurilor.