Sun Plaza, mall-ul din Piaţa Sudului care a surclasat ca mărime AFI Palace Cotroceni, cu circa 4.000 mp închiriabili, a fost vizitat de 315.000 de bucureşteni în primele patru zile de la deschidere, un număr mai mic faţă de cel anunţat de competitorii mall-ului din Piaţa Sudului, AFI Cotroceni care a raportat un un trafic de circa 400.000 de oameni în primele patru zile de activitate.

Ambele centre comerciale au anunţat un număr identic de vizitatori în prima zi de funcţionare, respectiv 85.000 de oameni.

Pentru primul an de funcţionare, Euro Mediterranee Consulting  (EMCT), dezvoltatorul proiectului şi cel care asigură administrarea mall-ului, a estimat un trafic de circa 20 milioane de vizitatori. Numai Cora, hypermarketul-ancoră al centrului comercial, se aşteaptă la 18.000 de cumpărători zilnic.

„În week-endul de deschidere, efervescenţa generată de Sun Plaza a fost extraordinară: am tras linie şi după primele patru zile sistemele noastre de contorizare au înregistrat aproximativ 315.000 de vizitatori. Mai mult, alte 19.000 de persoane au venit pe esplanada de la intrarea din sud a Sun Plaza şi au participat la concertele prijeluite de marea deschidere. Sunt convins că Sun Plaza are toate şansele să îşi atingă scopul propus, acela de a avea o poziţie dominantă pe piaţa de retail”, a declarat Michael Richard, general managerul EMCT.

Sun Plaza are o suprafaţă totală de 210.000 de mp, echivalentul a 20 de terenuri de fotbal, şi a necesitat o investiţie de 200 mil. euro, suportată de Sparkassen Immobilien, divizia de investiţii imobiliare a grupului austriac Erste Bank, proprietarul centrului comercial.