În ceea ce priveşte tranzacţiile cu spaţii de birouri, datele companiei Colliers International arată că segmentul de outsourcing se menţine în top şi în acest an, cu aproximativ 45.000 mp cerere netă dintr-o cerere totală de 175.000 mp la nivelul Capitalei.

"Percepţia României în rândul companiilor de outsourcing s-a schimbat considerabil în ultimii ani, iar ţara noastră a demonstrat că este o destinaţie de succes, atât din punct de vedere al calităţii resursei umane, cât şi al costurilor cu angajaţii şi spaţiile de birouri. Industria în sine a evoluat mult de la o abordare bazată pe costuri către una care are în vedere mai ales calitatea şi este foarte important faptul că lărgirea spectrului de interes pentru România vine prioritar din valoarea şi calitatea serviciilor livrate", a declarat Ramona Marusac, Associate Director în cadrul companiei de consultanţă Colliers International.
Aceasta a precizat că trecerea de la o destinaţie interesantă, demnă de prospectat, la o destinaţie de succes, reprezintă un pas important pentru piaţa imobiliară şi este de aşteptat ca efectele să se resimtă tot mai mult în oraşe secundare şi chiar terţiare din ţară. În marile oraşe secundare din România, precum Timişoara, Cluj-Napoca, Iaşi şi Braşov, sunt în curs de dezvoltare mai multe proiecte de birouri, care totalizează o suprafaţă de aproximativ 200.000 mp de birouri, ce va fi livrată pe piaţă în următoarele 18-24 de luni.

Pe măsură ce apar presiuni legate de disponibilitatea forţei de muncă şi de costurile cu salariile în aceste oraşe, atenţia companiilor începe să se îndrepte către o serie de alte oraşe cu universităţi, precum Craiova, Oradea, Târgu Mureş, Bacău şi Galaţi. România ocupă, în prezent, locul 13, în urcare cu cinci poziţii faţă de anul 2015, în clasamentul Global Services Location, situându-se înaintea Ungariei (locul 32), Cehiei (26) sau Ucrainei (locul 24) şi la doar trei poziţii distanţă de Polonia (locul 10). Clasamentul, realizat de A.T. Kearney în 2016, ţine cont de criterii precum costuri (40%), calitatea forţei de muncă (30%) şi climatul de business (30%). (Agerpres)