În București, patronii de restaurante (80%) au declarat că cel mai mare profit în 2011 a fost adus de nunți în localurile lor, urmate de petrecerile private și cele pentru diverse organizații– 20%.
”90% dintre evenimentele organizate de restaurantele românești sunt nunți și petreceri pentru diferite organizații, botezurile fiind pe locul trei în topul evenimentelor pe care consumatorii români aleg să le organizeze în afara casei”, potrivit analizei.
Cele mai profitabile evenimente pentru restaurante rămân nunțile în toate cele cinci zone ale țării unde Unilever Food Solutions a analizat dinamica evenimentelor din portofoliul restaurantelor.
Rafinamentul preparatelor, mai important decât bugetul
Când vor să-și organizeze un eveniment în restaurant, clienții ierarhizează diferit (în funcție de regiunea țării) prioritățile în alcătuirea meniului. Astfel că unii sunt interesați de rafinamentul preparatelor și de diversitatea meniului și abia apoi aduc în discuție bugetul – doar 20% dintre restaurantele din Moldova au afirmat că bugetul este pus în topul priorităților de clienți; la fel se întâmplă cu restaurantele din Prahova, Dâmbovița, Buzău și Brașov, bugetul fiind pus pe un loc inferior, după ce sunt luate în considerare rafinamentul și diversitatea mâncării din meniu.
Restaurantele din celelalte zone ale țării menționează că atunci când vor să-și organizeze un eveniment, clienții încearcă să facă o alegere echilibrată care să le asigure un meniu rafinat și diversificat, dar în limitele unui anumit buget alocat evenimentului, care este primul adus în discuție – 75% dintre restaurante.
Nici un eveniment fără friptură
Diferențele între regiuni apar și în ceea ce privește preparatele pe care clienții și le doresc în meniuri pentru evenimente. Astfel că, în meniuri sunt cerute în primul rând, fripturile în restaurantele din Moldova, București (60% dintre restaurante), Prahova, Dâmbovița și Buzău (87% dintre restaurante).
Preparatele tradiționale sunt pe primul loc în topul preferințelor clienților în vestul țării – 62% dintre restaurante spun asta și în restaurantele din Prahova, Dâmbovița și Buzău – 93% dintre restaurante precum și  Brașov – 87% dintre restaurante. Aperitivele sunt cel mai des dorite în meniuri în vestul țării – în 82% dintre restaurante, precum și în meniurile restaurantelor din Mureș, Cluj și București și în cele din Muntenia – 81% dintre restaurante.
100 de restaurante din cinci zone ale țării au răspuns chestionarului Unilever Food Solutions, divizia pentru bucătari profesioniști a companiei Unilever. Chestionarul despre evenimente a fost aplicat proprietarilor de restaurante din București, Ardeal, (Cluj, Mureș, Brașov), vestul țării (Arad, Oradea, Timișoara), Moldova (Suceava, Iași, Botoșani), Muntenia (Prahova, Dâmbovița, Buzău).