Evenimente Abonamente Comunicate
CITEŞTE ŞI

Business

Stroe: Vom începe să montăm sisteme de siguranţă la metrou

Autor: | | 0 Comentarii | 526 Vizualizari

Montarea sistemelor de siguranţă pentru călătorii care circulă cu metroul ar putea începe în trimestrul al doilea din 2018, a declarat, joi, ministrul Transporturilor, Felix Stroe, la audierile din comisiile reunite de buget-finanţe, cu ocazia dezbaterii proiectului de buget al MT aferent anului viitor.

Potrivit ministrului, în zilele următoare va fi prezentată suma necesară pentru achiziţia şi montarea unor astfel de sisteme, urmând să se apeleze la fondurile europene nerambursabile. 

"În cursul acestei săptămâni - pentru noi săptămâna se încheie duminică noaptea - vom prezenta suma de care avem nevoie, o vom identifica categoric ca şi finanţare în fonduri europene nerambursabile şi vom merge la bănci pentru a lua cofinanţarea. Deci, este o preocupare foarte urgentă a noastră de a identifica sumele necesare pentru a monta aceste sisteme. Estimez că începând cu trimestrul II al anului 2018 vom începe să montăm şi asemenea sisteme'', a spus şeful de la Transporturi, răspunzând unei întrebări în acest sens venite de la preşedintele Comisiei pentru buget - finanţe din Senat, Eugen Teodorovici, care este şi preşedinte de şedinţă. 

Astfel, Eugen Teodorovici l-a întrebat pe Felix Stroe dacă are în vedere montarea unui posibil sistem de siguranţă pentru călătorii Metrorex, măcar în staţiile aglomerate. 

"Am avut o discuţie foarte aplicată cu conducerea Metrorex. Evident că asemenea lucruri (uciderea unei fete la metrou - n. r.) nu ne pot lăsa indiferenţi şi am discutat un program şi un complex de măsuri care să sporească securitatea cetăţenilor pe timpul cât se află în staţiile de metrou. Vorbim aici nu numai de măsurile pasive, camere de luat vederi etc, vorbim şi de măsuri proactive. Am stabilit să intensificăm şi să mărim numărul de patrule în staţiile de metrou care să vegheze la siguranţa călătorilor. Şi, bineînţeles, am luat în discuţie acest sistem care are două probleme. Este simplu şi este uşor de realizat din punct de vedere al opririi trenului exact acolo unde trebuie să oprească. Există asemenea sisteme în care nu sunt decât uşi care se deschid automat doar în dreptul uşilor vagonului de metrou, celălalt, segmentele care sunt între uşile de metrou sunt din geam securizat şi nu pot fi depăşite. Însă, aceste sisteme, pe lângă costurile pe care le implică şi pe care căutăm să le identificăm, vor afecta din păcate pentru ceva timp şi staţiile de metrou. Pentru ca aceste sisteme să fie montate, vor fi întrerupte temporar staţiile de metrou. Deci, avem două inconveniente", a răspuns Stroe. 

Pagina 1 din 2
Capital - Comenteaza
Capital - Twitter
Printeaza

Alte articole

SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.

EVZ

Doctorul Zilei

Animal Zoo

EVZ Monden

Ziare.com

DCNews

Stirile Kanal D

AutoBild

Economica.net

Agrointeligenta

StiriDiaspora.ro

Capital - Articole similare

Transporturi si Infrastructura

12 octombrie 2018

Cel mai lung zbor din lume. Vezi câte ore a durat cursa

Transporturi si Infrastructura

09 octombrie 2018

Cele mai așteptate autobuze au ajuns la București

Transporturi si Infrastructura

01 octombrie 2018

Un pod important din București intră în reparații

SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.

LASA UN COMENTARIU

Caractere ramase: 1000

NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit. Site-ul Capital.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.