'Revizuirea perspectivei la pozitivă reflectă presupunerea noastră că indicatorii financiari ai Enel se vor îmbunătăţi în perioada 2015-2017, iar raportul dintre fondurile din operaţiuni şi datorii va depăşi 20%, peste nivelul pe care îl considerăm adecvat pentru un rating BBB', se arată în comunicatul S&P.

Agenţia de evaluare consideră că Enel a demonstrat o rezistenţă deosebită la condiţiile economice dificile de pe marile sale pieţe mature, Italia şi Spania. În opinia S&P, această rezistenţă se datorează unei game largi de opţiuni strategice aflate la dispoziţia grupului pentru a profita de oportunităţile de creştere şi a-şi reduce gradul de îndatorare. Printre aceste opţiuni se numără vânzarea de active, raţionalizarea costurilor, flexibilitatea cheltuielilor de capital şi optimizare managementului datoriei.

S&P susţine că o eventuală îmbunătăţire a ratingului Enel va depinde de implementarea cu succes a programului de vânzare de active cumulată cu implementarea măsurilor de eficientizare a activităţilor. Cu toate acestea, S&P subliniază că ratingul Enel poate fi mai mare cu maxim două trepte faţă de ratingul de ţară al Italiei 'BBB minus/ A-3'.

Enel a scos la vânzare anul trecut participaţiile sale la companiile din Slovacia şi România în cadrul unui plan destinat reducerii datoriilor pentru a putea susţine investiţiile şi dividendele. Recent, însă, Enel a hotărât să oprească procesul de vânzare a activelor sale de distribuţie din România, dar a decis să continue cu vânzarea activelor Enel din Slovacia.

Vânzarea activelor Enel face parte dintr-un program mai larg de vânzări de active în valoare de şase miliarde de euro, început în 2013, şi care vizează reducerea datoriilor Enel. Până în prezent, acest program a generat suma de 1,6 miliarde de euro. Activele din Slovacia, împreună cu alte active non-strategice, ar urma să contribuie cu peste 4,4 miliarde de euro la acest program.

Activele Enel din România (64,4% în Enel Distribuţie Muntenia şi Enel Energie Muntenia, 51% în Enel Distribuţie Banat, Enel Distribuţie Dobrogea şi Enel Energie şi 100% din acţiunile Enel România) reprezintă companii care gestionează o reţea de 91.000 de kilometri ce distribuie aproximativ 14 TWh pe an (cu o cotă de piaţă de 34%), care vând aproximativ 9 TWh/an unui număr de aproximativ 2,6 milioane clienţi, dintre care 2,4 milioane sunt clienţi rezidenţiali (aproximativ 20% din piaţa de retail) şi 200.000 sunt companii.

AGERPRES