Evenimente Abonamente Comunicate
CITEŞTE ŞI

MEDIA & TV

Sky is the limit? NO limit când vorbim despre Inteligența Artificială în Marketing

Autor: | | 0 Comentarii | 226 Vizualizari

Este clar deja că inteligența artificială va conduce industria marketingului în direcții considerate Science Fiction acum câțiva ani. Deși guru ca Elon Musk sau Stephen Hawking ne-au atenționat asupra pericolelor la care ne expunem prin adoptarea tot mai masivă a tehnologiei în viața noastră, omenirea a decis, practic, că e mai indicat (sau comod?) să se focuseze pe beneficii.

Termenul AI (Artificial Intelligence) a apărut în 1966, în industria computerizată rolul acestor ‘agenti artificiali’ fiind de a maximiza indicatorii de performanţă. Acest lucru ni se întâmplă în fiecare zi, în ultimul secol: telefoanele mobile ţin minte pentru noi zilele de naştere ale celor dragi, emailul ne anunţă când avem întâlniri, maşina ne semnalizează prin senzori că trebuie să realimentăm cu combustibil şi ţine minte canalele radio care ne plac. Nici marketingul nu s-a lăsat mai prejos. Tehnologia i-a servit de minune interesele. Customizarea, targetarea, evaluarea – demult nu mai sunt nişte taskuri dificile, dimpotrivă! Dând ‘mâna’ cu inteligenţa artificială, s-a creat ceea ce numim astăzi marketing automation. Căci tehnologia sprijină atingerea obiectivelor de marketing prin automatizare. Folosind varii platforme specialiştii pot targeta consumatorii cu mesaje automatizate atât pe email, cât şi pe reţelele de socializare sau pe chaturile website-urilor. Atât imaginea companiei, cât şi vânzările acesteia sunt avantajate, singurele bariere în adoptarea strategiilor de marketing automatizat fiind lipsa unei strategii în sine, lipsa conţinutului potrivit pe website, a unui buget sau chiar a specialiştilor capabili să implementeze corect astfel de campanii. 

Însă care sunt algortimii în marketing automation?

Experienţe online customizate

De ce toate platformele, aplicaţiile şi conţinuturile sunt personalizate? Chiar dacă – aparent – suntem diferiţi, ne încadram în şabloane. Iar ‚roboţilor’ nu le-a fost greu să îşi dea seama de acest lucru. E ca şi cu zodiile – sunt doar 12. Suntem diferiţi, însă atât de ‚la fel’... Astfel că pe platformele de e-Commerce, de exemplu, astăzi algoritmii sunt perfect capabili să îl facă pe utilizator să se simtă special: ştie unde stă, ce îi place, ce-a comandat şi previzionează ce-ar putea cumpăra.

Conţinut generat de inteligenţa artificială

Momentan o folosim la facturare, când generăm rapoarte financiare, inventare, rezumate etc. Dar să nu uităm că în tot acest timp inteligenţa artificială şi-a antrenat neuronii (scuze, algoritmii) să îi dea utilizatorului întocmai ce i se cere, intuindu-i aşteptările. Algoritmii deep learning recunosc comportamentul uman cu precizie: campaniile cu bannere selectate de aceşti algoritmi sunt mai eficiente decât cele cu bannere selectate pe baza performanţelor anterioare. Rată de conversie creşte cu peste 35% iar traficul pe site cu peste 30%. Dovedit practic!

 

Recunoaşterea automată a feţelor

Aţi intrat pe Google Images? Veţi observa cât de precis funcţionează în a afişa imagini şi oameni pe baza cuvintelor cheie utilizate. Toate aplicaţiile similare au devenit tot mai performante, astăzi vorbind de o rată de identificare aproape perfectă: 99%. Facebook, Pinterest şi Amazon utilizează deja tehnologiile care identifică oameni şi obiecte din diferite materiale foto-video. Din perspectivă de marketing, acest avantaj duce la o sincronizare perfectă între conţinutul pe care un utilizator îl vede online şi vizitele în magazinul offline, trimiţându-i acestuia oferte personalizate şi mesaje de bun venit în timp real. Din alte perspective...nu ne pronunţăm.

Alături de celălalt gigant, Google, Facebook este platforma care ne uimeşte regulat cu noi şi noi modificari de algoritmi. Poate acum am înţeles de ce...mai ales că şi-a deschis recent un Centru internaţional de cercetare în domeniul Inteligenţei Artificiale la Paris. Potrivit lui Mark Zuckerberg, acest institut va dezvolta o nouă generaţie, mult mai intuitivă, de servicii de internet, care va facilita utilizatorilor acces la informaţiile care li se potrivesc şi mai bine. Practic vorbim de-o viaţă alternativă în reţeaua socială iar pentru aceasta ‚roboţii’ Facebook se pregătesc intens să ne înţeleagă comportamentul şi să ne anticipeze mişcările...ce nu se ştie încă este dacă ne vor înţelege şi sufletul... Însă ne-am surprins singuri deja: dacă acum 15 ani ne era teamă că internetul ne va urmări fiecare mişcare şi că nu vom mai fi liberi, azi de bună voie ne expunem viaţa în online, aproape fără niciun fel de perdea.

Dragoş Smeu, General Manager şi Trainer Mavericks - Speaker la cea de-a 10a ediţie a Conferinţei „Marketing în Direct” spune: "Am ajuns în viitor. Am ajuns într-o perioadă în care colegii noştri de birou sunt software-uri şi alte motoare de căutare care ne ajută să ne creştem productivitatea cu x10 faţă de acum 20 de ani. Multe procese se simplifică, multe joburi dispar, dar şi mai multe specializări şi nevoie de specialişti apar în piaţa muncii. În tot acest taifun tehnologic suntem şi noi, specialiştii în marketing online care trebuie să facem faţă la 2 valuri concomitente: să ţinem pasul cu publicul ţintă şi comportamentul publicului ţintă în relaţie cu tehnologia ȘI să ne adaptăm la multitudinea de platforme şi software-uri de automatizări de marketing care ne pot creşte productivitatea şi rezultatele campaniilor de marketing online."

 

Capital - Comenteaza
Capital - Twitter
Printeaza

Alte articole

Pagina 1 din 2
SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.

EVZ

Doctorul Zilei

Animal Zoo

EVZ Monden

Ziare.com

DCNews

Stirile Kanal D

AutoBild

Economica.net

Agrointeligenta

StiriDiaspora.ro

Capital - Articole similare

SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.

LASA UN COMENTARIU

Caractere ramase: 1000

NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit. Site-ul Capital.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.