După doi ani în care nu au mai avut nici o inaugurare, nemţii de la Selgors reiau extinderea şi deschid, pe 6 decembrie, al doilea magazin din Constanţa, în urma unei investiţii de 20 de milioane de euro. Noul Selgros, situat pe pe bulevardul Tomis 387, are o suprafaţă de vânzare 10.000 de metri pătraţi şi peste 41.000 de produse în rafturi. Planul Selgros pentru 2015 este să ajungă la 21 de magazine.

În condiţiile în care conaţionalii de la Metro, concurentul direct al reţelei Selgros în ţară, nu au anunţat planuri de expansiune cu formatul clasic în 2011 – decât cu formatul Metro Punct –, acesta e singurul magazin cash&carry mare deschis, în ultimul an, în România.

În vremuri tulburi ca acestea, conducerea Metro (30 de magazine – format mare) este mai preocupată să-şi adapteze oferta la noile cerinţe ale clientului, în cazul acesta micii comercianţi, care cumpără şi revând. Drept urmare, compania îşi creşte deocamdată aria de acoperire cu un nou format, de dimensiuni medii. Metro deschide, până la finele lui 2011, două magazine Metro Punct, în Piteşti (7 decembrie) şi Turda (16 decembrie).

Cu o suprafaţă de vânzare de aproximativ 2.000 mp şi circa 3.000 de produse listate, un Metro Punct necesită o investiţie de un milion de euro – raportat la 15–20 de milioane de euro cât este nevoie pentru deschiderea unui Metro de mari dimensiuni, care are în ofertă peste 20.000 de articole.
Metro Cash and Carry, cu afaceri de 1,8 miliarde de euro, anul trecut, va avea, la sfârşitul lui 2011, şase Metro Punct.
Ultimele două magazine de format mare deschise de companie au fost, anul trecut – în locul fostei fabrici de vopseluri Policolor, pe bulevardul Theodor Pallady (6 mai 2010 ) şi la Brăila (23 decembrie 2010).
Dar nici Selgros nu exclude posibiliatea de a deschide şi alte formate de magazine. ”Am învăţat dintr-un serial american ca niciodată să nu spun niciodată”, spune Alexandru Vlad, directorul executiv al Selgros România. El recunoaşte că atunci când vine vorba despre noile preferinţe de cumpărare ale clienţilor, cel mai mult au avut de câștigat magazinele de tip discount şi supermarketurile, în defavoarea hipermarketurilor sau celor de tip cash&carry.

Să fi ajuns segmentul cash&carry la maturitate pe piaţa locală? ”Pe suprafață  mare, nu mai e mult loc de expansiune. Pentru comercianţii pe suprafată mică, mai ales pentru comerţul de tip hard discount, expansiunea este doar la început”, este de părere şeful Selgros.

Selgros Cash & Carry România, mai nou parte din grupul elveţian TransGourmet Holding SE, a încheiat 2010 cu un profit de circa 24 milioane de euro, la o cifră de afaceri de 767. milioane de euro, potrivit datelor raportate la Ministerul Finanţelor Publice; în 2009, Selgros Germania a devenit parte a grupului TransGourmet Holding SE, un joint-venture înfiinţat de către Rewe Group Köln şi Coop Elveţia. Din 10 ianuarie 2011, Coop Elveţia a preluat 100% TransGourmet Holding SE.

Te-ar putea interesa și: