Conform datelor centralizate la nivel european, România are cel mai mare număr de victime în accidentele rutiere, raportat la populația UE. Mai exact, doar anul trecut au fost înregistrate 93 de decese la un milion de persoane, cu opt victime mai mult față de anul 2020.

În ceea ce privește principalele cauze ale accidentelor rutiere din România, Gabor Sandor, secretar de stat în Ministerul Transporturilor, susține că pe lângă neatenție, alte două mari probleme sunt infrastructura rutieră proastă din țară, dar și pregătirea slabă în școlile auto.

„Situația e din ce în ce mai gravă, creșteri spectaculoase de la un an la altul, cel puțin în ultima perioadă. Asistăm la victime pe șosele, ca să nu mai vorbesc de familiile distruse”, a spus acesta, citat de Euronews România.

Totodată, el a mai adăugat că sunt situații pe șoselele din România care pot fi asemănate cu un adevărat război. „Ce se întâmplă pe șoselele României este realmente un război”, a mai punctat acesta.

Noi reguli pentru cei care vor să obțină permisul auto

Referitor la măsurile care ar putea salva nenumărate vieți, conform oficialului de la Minister, una dintre ele o reprezintă faptul ca viitorul posesor al permisului auto să facă dovada că a absolvit o școală.

Totodată, el a amintit și de înăsprirea pedepselor pentru șoferii care încalcă legea. „Ce se întâmplă pe șoselele României este realmente un război, natural, că autoritățile nu pot sta pasive raportat la recunoașterea acestui flagrant. Până acum am luat diverse măsuri, s-au schimbat condițiile de acces la obținerea permisului de conducere.

Mă gandesc inclusiv la obligativitatea ca fiecare persoană să faca dovada că a absolvit o școală oarecare, am intervenit și asupra înăspririi pedepselor în mod definitoriu”, a mai spus Gabor Sandor, secretar de stat în Ministerul Transporturilor. 

Noi modificări la obținerea permisului auto?

În același timp, oficialul de la Minister a mai vorbit și despre școala auto. Gabor Sandor susține că este nevoie de o evaluare medicală, dar și psihologică cât se poate de drastică.

Totodată, el a dus în discuție și reautorizarea instructorilor, având în vedere că la ora actuală procentul de promovabilitate este 34%, din 10 doar trei iau permisul.

„Deși adevărata școală începe după obținerea permiselor de conducere, suntem conștienți că se operează în trei direcții de acum: să se reconsidere condițiile în care se face evaluarea medicală și psihologică în vederea obținerii permisului, în al doilea rând ne axăm pe reforma autorizării și reautorizării instructorilor, pentru că la ora actuală procentul de promovabilitate este 34%, din 10 doar trei iau permisul, o pierdere de timp și resurse, că nu se fac orele sau nu se fac când trebuie orele”, a mai adăugat secretarul de stat.