Aurelius Group, favorit la achiziția The Body Shop de la Natura

Aurelius, investitorul de capital privat care deține Footasylum se află în pole position pentru achiziția The Body Shop, deținut de grupul brazilian Natura. Compania de produse cosmetice ecologice The Body Shop a fost fondat de Dame Anita Roddick și soțul ei, Gordon, în urmă cu aproape 50 de ani.

Aurelius Group se află în negocieri exclusive pentru a cumpăra lanțul cu sediul în Marea Britanie, care a fost scos la vânzare de proprietarul său brazilian în timpul verii. Surse bancare au declarat în acest weekend că se așteaptă ca o înțelegere să fie semnată în noiembrie.

În cazul în care va fi finalizată, se așteaptă ca tranzacția să fie făcută la un preț substanțial mai mic decât cele 400 de milioane de lire sterline până la 500 de milioane de lire sterline sugerate în unele rapoarte media de când a fost lansată licitația, au adăugat sursele, citate de Sky News.

the body shop
SURSA FOTO: Dreamstime

The Body Shop operează în 70 de țări

Aurelius a achiziționat lanțul de îmbrăcăminte de stradă și sport Footasylum în urmă cu puțin peste un an, după ce JD Sports Fashion a fost obligat de autoritățile de reglementare a concurenței să îl vândă.

Deține, de asemenea, grupul Lloyds Pharmacy, pe care l-a cumpărat de la compania mamă americană și pe care de atunci l-a vândut pe bucăți.

Sursele spun că Aurelius Group a reușit să elimine concurența, printre care se numără Alteri Investors, firma de private equity Epiris și Elliott Advisors, proprietarul librăriei Waterstones.

Deținută de grupul brazilian Natura, The Body Shop are aproximativ 10.000 de angajați și operează aproximativ 3.000 de magazine în 70 de țări.

Deși se luptă de ani de zile să obțină o creștere profitabilă, își păstrează o prezență proeminentă pe străzile britanice.

Familia Roddick a fost un susținător proeminent al cauzelor de mediu, o poziționare care a ajutat-o să câștige un avantaj față de retailerii rivali în anii 1980 și 1990. Opoziția sa față de testarea pe animale a produselor cosmetice a fost, de asemenea, neobișnuită în deceniile imediat următoare înființării sale.

Cu toate acestea, caracterul distinctiv al The Body Shop a fost diminuat în ultimii ani de apariția unor concurenți care au plasat, de asemenea, sustenabilitatea în centrul activităților lor și care, în același timp, au țintit mai eficient consumatorii tineri.

Natura nu a comentat până acum public procesul de vânzare

Natura ar fi plătit mai mult de 1 miliard de dolari pentru a cumpăra The Body Shop în 2017, ceea ce înseamnă că vânzarea sa către Aurelius ar putea să o evalueze la mai puțin de jumătate din această sumă.

Compania braziliană a lucrat cu bancherii de la Morgan Stanley pentru vânzare și se pare că dorește să încheie o tranzacție înainte de sfârșitul anului.

The Body Shop a fost deținută de gigantul cosmeticelor L’Oreal înainte de a fi vândută către Natura.

În aprilie, Natura a fost de acord să vândă brandul de produse cosmetice Aesop către L’Oreal pentru suma de 2,5 miliarde de dolari.

În afară de confirmarea din august că explorează „alternative strategice” pentru The Body Shop, Natura nu a făcut niciun comentariu public cu privire la procesul de vânzare.