Devine obligatoriu din 2026! Decizie majoră pentru șoferi. Este informația momentului

Triunghiurile de avertizare sunt obligatorii în Spania din 1999. Cu toate acestea, acest dispozitiv are zilele numărate, fiind înlocuit cu un sistem de avertizare electronic alternativ, mai sigur de utilizat.

Cunoscută sub denumirea tehnică de V-16, o lumină de avertizare portocalie intermitentă poate fi folosită acum în locul triunghiurilor de avertizare în caz de urgență, cum ar fi o pană, de exemplu.

Beneficiile trecerii la un astfel de sistem

Există două avantaje principale de luat în considerare pe care aceste noi lumini intermitente le au față de rudele lor triunghiulare. În primul rând, acestea sunt mai ușor de văzut pe timp de noapte și la o distanță mai mare și, în al doilea rând, nu necesită ca șoferul să meargă de-a lungul unui drum potențial periculos pentru a avertiza scena.

Noile lumini trebuie doar să fie aprinse și așezate în cel mai înalt punct al vehiculului, cel mai probabil pe acoperiș, în timp ce șoferii se pot putea duce la un loc sigur. Vesta reflectorizantă va fi în continuare necesară pentru aceștia.

Pe măsură ce aceste noi dispozitive se dezvoltă, versiunile mai moderne, despre care DGT spune că vor fi disponibile în scurt timp în magazine, vor avea, de asemenea, capacități de geolocalizare și, în cele din urmă, vor putea comunica cu serviciile de cartografiere în direct, oferind astfel o avertizare mai mare cu privire la prezența unui pericol.

Noul sistem va deveni obligatoriu din 2026

Deși aceste noi dispozitive pot fi folosite acum în locul triunghiurilor, după o modificare a legii din iulie 2021, ele vor deveni obligatorii în viitor. Începând cu 1 ianuarie 2026, luminile de avertizare vor înlocui complet triunghiurile de avertizare în Spania.

Începând cu această dată, singura modalitate permisă pentru a semnaliza defecțiunile sau incidentele va fi semnalul V-16, cu geolocalizarea acestuia, asigurând astfel, după cum s-a menționat, că o raportare a vehiculului ajunge în timp util pe site-ul DGT 3.0. La rândul lor, aceste informații vor fi transmise celorlalți șoferi aflați în trafic.

Printre avantajele suplimentare ale acestui nou sistem se numără sistemul său optic care permite un câmp de vizibilitate destul de larg. Adică, până la 360 de grade pe orizontală și un minim de +/- 8 grade în sus și în jos. În același timp, are o intensitate luminoasă care poate fi menținută timp de 30 de minute.

Șoferii care deja au un astfel de dispozitiv, dar și cei care urmează să intre în posesia unuia, trebuie să știe că verificarea luminii va trebui introdusă în rutina regulată. Fiind alimentate cu baterii este important ca șoferii să se asigure că funcționează, scrie N332.