La semafor este recomandat să scoateți din viteză mașina cu transmisie manuală

Fiecare componentă a unui autovehicul joacă un rol vital în funcționarea corespunzătoare a acestuia. Transmisia este una dintre aceste componente cruciale, care poate avea de suferit, mai ales în traficul aglomerat din orașe.

Cu toate acestea, atunci când vine vorba de transmisii, există diferențe semnificative între cele manuale și cele automate legate de recomandările privind utilizarea lor.

Astfel, în cazul în care mașina este echipată cu transmisie manuală, este important să știți când este recomandat să scoateți mașina din viteză. Atât producătorii auto, cât și mecanicii recomandă scoaterea din viteză atunci când mașina staționează, de exemplu când stați la semafor sau așteptați în trafic.

Acest lucru nu numai că protejează ambreiajul de uzură prematură, dar și îmbunătățește economia de combustibil și prelungește durata de viață a transmisiei.

Recomandarea este total opusă în ceea ce privește transmisia automată

Spre deosebire de cutiile de viteză manuale, cele automate sunt echipate cu sisteme complexe care selectează automat treptele de viteză. Atunci când mașina staționează, iar șoferul ține piciorul pe frână, transmisia automată se decuplează. Este crucial de înțeles că la mașinile cu transmisie automată, recomandarea este total opusă față de cutiile de viteză manuale.

Nu este necesar să schimbați modul de transmisie la „Park” sau „Neutral” atunci când opriți mașina la semafor. Scoaterea mașinii din viteză atunci când stați pe loc poate provoca uzură prematură a transmisiei automate și implicit costuri semnificative când va avea nevoie de reparații.

„La cutia automată, atunci când apeși frâna, sistemul decuplează singur transmisia. Este conceput să facă asta foarte lin, fără ca tu să îți dai seama de tranziție. Și, cât timp ții piciorul pe frână, transmisia e decuplată. Părerea mea e că nu e bine să bagi mașina în Park sau în Neutral, când te oprești la semafor. Cu cât vei face asta mai des, cu atât vei uza mai tare cutia”, a explicat pentru ProMotor, mecanicul auto Robert Marin.

Evitați să schimbați frecvent între modurile P, R, N și D

În general, atunci când setați mașina pe modul „Drive” (Deplasare), trebuie să o lăsați în această poziție până când o parcați. Schimbarea frecventă între modurile „Park”, „Reverse” (Marșarier), „Neutral” și „Drive” poate cauza uzura prematură a componentelor transmisiei.

„Sunt mașini la care, de exemplu, se strică senzorul de la manetă dacă e folosit prea mult. Este vorba de o uzură prematură a switch-ului de la manetă. Sunt cutii la care am întâlnit probleme din cauza numeroaselor treceri din D în P și apoi iar în D. Și pentru că e un sistem foarte, foarte complex, conceput să funcționeze într-un anumit fel.

Sfatul meu pentru șoferii care au mașină cu transmisie automată e să o lase cuplată în D. Chiar și când stau la semafor. Nu îi costă decât un mic efort, de a ține piciorul pe frână. Dar îi scutește de o vizită prematură la mecanic”, a mai explicat mecanicul auto.