Neîncrederea românilor în sistemul de pensii din România şi situaţia economică actuală au determinat pe 61% dintre aceştia să ia în calcul posibilitatea de a munci şi după vârsta normală de pensionare, potrivit unui studiu realizat de Henley Centre Headlight Vision împreună cu Aviva plc pentru anul 2009.

Studiul mai arată că 69% dintre cei care afirmă că ar munci şi după pensionare au vârste cuprinse între 25 si 34 de ani.

Mai mult de jumătate dintre români, respectiv 58%, nu are încredere în ajutorul statului de a le asigura un sprijin financiar la vârsta pensionării. Astfel, neîncrederea românilor este mult peste media europenilor.

Potrivit Aviva, cu toate că 82% din respondenţi consideră că este obligaţia statului să le asigure un trai decent după pensionare, acest lucru este privit cu neîncredere de marea majoritate a populaţiei.

Bucureştenii sunt cei mai optimişti

Cei mai sceptici sunt locuitorii din zonele Ardeal şi Banat-Crişana-Maramureş, 65% şi respectiv 67% susţinând în mod sigur că statul nu le va acoperi cheltuielile zilnice la pensie, în timp ce bucureştenii sunt
cei mai încrezători, doar 35% dintre aceştia declarând acelaşi lucru.

Potrivit sondajului, cu toate că 63% dintre români sunt de părere că nu vor avea suficienţi bani atunci când se vor pensiona, numărul celor care iau măsuri în acest sens este mult mai mic. În prezent, doar 27% din populaţie apelează la servicii financiare de economisire pentru a-şi îmbunătăţi nivelul de trai la pensionare.

“Dacă luăm în considerare perioada medie de viaţă a unei persoane adulte din România, 70% din acest timp este petrecut muncind, iar 30% corespunde vârstei de pensionare. Pentru a ne asigura că la pensie beneficiem de acelaşi standard de viaţă similar perioadei active, trebuie să economisim aproximativ 30% din salariul actual” a declarat Shah Rouf, CEO Aviva România.

În prezent, printre persoanele care se apropie de vârsta pensionării, doar 27% cred se vor bucura de un trai mai bun, aceştia considerând pensia oferită de stat ca fiind mai mult decât suficientă.

Studiul Consumer Attitudes to Savings a fost realizat de Henley Centre Headlight Vision împreună cu Aviva plc în 2008, în ţări precum România, Franţa, Irlanda, Lituania, Spania, Ungaria, Cehia, Italia, Polonia, Rusia şi Turcia.

Grupul Aviva este prezent pe piaţa din România prin Aviva Asigurări de Viaţă, Aviva Societate de Administrare a unui Fond de Pensii Privat şi Aviva Investors România.

Te-ar putea interesa și: