Ministerul Educației a dat directive profesorilor cu privire la modul în care se vor încheie mediile elevilor, chiar dacă aceștia nu au note sau au doar o notă la o anumită materie. Informația a fost furnizată de Oana Moraru, consultant educațional, în cadrul unui interviu pentru Știrile Pro TV.

O decizie cinică

Potrivit acesteia, Ministerul Educației a dat o directivă de urgență, “cu ceva nivel de cinism”, prin care profesorii au fost informați că trebuie să termine anul acesta școlar și să încheie mediile elevilor. “S-au dat niște directive cu privire la modul în care încheiem mediile unui copil care are 0 note, o notă sau 2-3 note. Există niște directive date la nivelul școlilor. Despre recuperarea materiilor, nu s-a pus deloc problema. S-a dat doar obligație către profesori, să treacă la predarea online, știindu-se, din interiorul ministerului, că este nerealist să ne imaginăm că până la 15 iunie, profesorii vor trece la un mod unificat de a preda online”, a precizat Oana Moraru.

Un munte de teme

Consultantul educațional a tras un semnal de alarmă privind modul în care unii profesori au înțeles să aplice această directivă, bombardându-i cu teme pe elevi sau chiar amenințăndu-i că ar putea să nu le încheie mediile dacă nu respectă termenele impuse. “Obligativitatea a funcționat, pentru că marea parte a profesorilor care timp de 40 de zile au stat acasă s-au apucat de treabă cât de cât. Asta nu înseamnă că nu a fost prost sau nu a însemnat și mai multă presiune pe elev, care s-a trezit după 40 de zile cu sute de fișe și amenințări din partea unor dascăli că trebuie făcute până la data de, altfel nu le încheie media în catalog. Primesc de la părinți tot felul de interpelări în acest sens. A lucra cu copiii online nu înseamnă să le trimitem teme, pentru că asta este și nenorocirea, copii s-au trezit ca pe vacanță, cu teme de vacanță”, a precizat aceasta.

O încâlceală care îngroapă eficiența

Oana Moraru susține că sincopele apărute în sistemul educațional din România, odată cu apariția stării de urgență, sunt cauzate de nerespectarea unui articol din Legea Educației care cerea școlilor să dezvolte și un învățământ online în timpul anului școlar. “Sunt recomandate pe site-ul ministerului Educatiei 3 sau 4 platforme, pe care le folosim și noi, cei din sistemul privat. Sunt destul de asemănătoare, doar că instruirea personalului didactic are nevoie de foarte multe clarificări și tutoriale. Profesorii nu au o pregătire prealabilă, care nu necesită foarte mult timp, în care să primească referințe clare despre o platformă sau alta. De încarcare a temelor, de inițierea a conferințelor online. În legea Educației, există încă din 2011 un articol care obligă toate școlile să aibă un departament privind învățământul online, care trebuie îmbunătățit tot timpul anului. Însă, acum plătim cu toții 9 ani de nerespectare a legii”, a mai spus Oana Moraru.