În cadrul ședinței de miercuri a Executivului, s-a aprobat Acordul între Guvernul României și cel al Ungariei cu privire la stabilirea conexiunii drumului expres Satu Mare – Oar (în România) și Mateszalka  – Csenger (în Ungaria), care a fost semnat la data de 9 aprilie 2021 la Budapesta.

Se va fluidiza traficul în zona graniței

Într-un comunicat de presă transmis de Guvern, se precizează că joncțiunea dintre cele două drumuri expres va fluidiza traficul în zona frontierei româno-ungare.

„De asemenea, se stabilesc punctele de conexiune între cele două drumuri expres pe linia de frontieră comună româno-ungară şi se reglementează condiţiile tehnice de realizare a joncţiunii rutiere între aceste drumuri.

Conexiunea Satu Mare – Oar (RO) şi Mateszalka-Csengen(H) va contribui la dezvoltarea condiţiilor necesare pentru un trafic internaţional şi bilateral fluent în zona frontierei de stat româno-ungare”, se precizează în comunicat.

Mai multe drumuri vor lega România și Ungaria

Acesta nu va fi însă singurul drum care va lega România de Ungaria. Pe data de 19 noiembrie, Guvernul de la București a adoptat un memorandum ce vizează negocierea și semnarea unui acord guvernamental între cele două țări, pentru racordarea a două drumuri expres, unul de pe teritoriul nostru și unul de pe teritoriul ungar, cu scopul de a asigura un trafic mai fluid între România și Ungaria.

„Prin actul normativ aprobat, se creează condiţiile necesare asigurării unei legături directe prin racordarea drumului expres Salonta – frontiera de stat de pe teritoriul României cu drumul expres Bekescsaba – Mehkerek – frontiera de stat de pe teritoriul Ungariei, stabileşte punctele de conexiune între cele două drumuri expres pe linia de frontiera comună româno-ungară şi reglementează condiţiile tehnice de realizare a joncţiunii rutiere între cele două drumuri expres”, a transmis Executivul.

Drumul urmează să se construiască în mare parte pe teritoriul Ungariei, unde se vor afla 43 de kilometri, iar în România vor fi 7 kilometri, ajungând astfel la un total de 50 de kilometri. Acesta va lega orașele Salonta și Bekescsaba, prin nordul localității Mehkerek.

Pe teritoriul ungar, drumul va fi conectat la autostrada M44, în timp ce pe teritoriul țării noastre, va face parte din proiectul drumului expres Arad – Oradea, gestionat în prezent de Consiliile Judeţene Bihor şi Arad.

Potrivit autorităților locale din județul Bihor, tronsonul de 7 kilometri din România ar trebui să fie gata până în 2027.