Revista se aşteaptă să înceapă o ediţie săptămânală de 64 de pagini în luna ianuarie sau februarie, a declarat într-un interviu Jim Impoco, redactorul-şef al publicaţiei. Potrivit acestuia, pentru a-şi plăti facturile, Newsweek va depinde mai mult de abonaţi decât de reclamă, iar cititorii vor plăti mai mult decât în trecut.

‘Va fi un model mai degrabă pe bază de abonament, mai aproape de varianta The Economist decât de varianta The Time’, a precizat Impoco, adăugând că revista va fi concepută ‘ca un produs premium, un produs de tip boutique’.

Potrivit The New York Times, revenirea Newsweek la varianta tipărită este un semn pozitiv pentru o revistă care s-a luptat din răsputeri în era digitală. La momentul său de apogeu, în anul 1991, revista avea 3,3 milioane de cititori. În 2010, proprietarul Newsweek, publicaţia The Washington Post, a vândut revista investitorului miliardar Sidney Harman pentru un dolar.

Harman, care a preluat şi datoria de 40 milioane a publicaţiei, a fuzionat apoi Newsweek cu The Daily Beast, site-ul deţinut de IAC/InterActiveCorp.

Redactorul Tina Brown a preluat controlul asupra celor două publicaţii, însă fuziunea a eşuat. Tradiţionalul Newsweek nu s-a împăcat niciodată bine cu The Daily Beast. În acest context, Brown a anunţat în octombrie 2012 că Newsweek nu va mai apărea în variantă tipărită – economisind astfel 40 de milioane de dolari pe an -, ci va continua doar ca revistă online sub numele de ‘Newsweek Global’.

Totuşi, eliminarea costurilor de imprimare nu s-a dovedit o soluţie pentru Newsweek.

În luna mai, Brown a anunţat că IAC/InterActiveCorp intenţionează să vândă Newsweek, pentru a-şi putea concentra atenţia asupra The Daily Beast, iar IBT Media, o mica companie de media digitală, a cumpărat Newsweek în luna august. Ulterior, în luna septembrie, Brown a demisionat de la The Daily Beast.

Impoco, ajuns redactor-şef al Newsweek în luna septembrie, susţine că noul proprietar nu va trebui să cheltuie la fel de mulţi bani pentru imprimare ca predecesorul său. Redactorul a precizat totodată că IBT negociază cu imprimeriile şi distribuitorii şi că speră că revista va avea o circulaţie de 100.000 de exemplare în primul an.

De la preluarea conducerii, Impoco, fost redactor la The New York Times, a angajat peste 24 de persoane şi încearcă să îşi extindă aria de acoperire internaţională. AGERPRES