Renault plănuieşte să separe activitatea de vehicule electrice. Cum s-ar putea realiza asta?

Constructorul auto din Hexagon transmite că toate opțiunile sunt pe masă pentru separarea activității sale de vehicule electrice (EV).

Renault ia în calcul inclusiv o posibilă listare publică în a doua jumătate a anului 2023.

Thierry Piéton, șeful financiar al Renault, a declarat că orice plan este supus aprobării partenerului său de alianță Nissan, dar a precizat că producătorul auto japonez are probleme, în timp ce Renault își cântărește opțiunile, notează agenţia Reuters.

Anunţ similar şi din partea Ford, în luna martie

Compania franceză a avansat cu planurile de divizare a activităților sale legate de vehiculele electrice și de motoarele cu combustie, în timp ce încearcă să ajungă din urmă rivali precum Tesla și Volkswagen în cursa pentru o conducere mai curată.

Ford a declarat luna trecută că își va conduce afacerea cu vehicule electrice separat de operațiunile sale tradiționale cu motoare cu combustie.

Vestea a venit în contextul în care Renault a înregistrat venituri peste așteptări pentru primul trimestru, deoarece prețurile mai mari și creșterea vânzărilor de vehicule electrice au compensat în mare măsură impactul războiului din Ucraina și lipsa continuă de semiconductori la nivel mondial.

Acțiunile Renault au urcat pentru scurt timp cu până la 5% după ce Bloomberg a relatat că Renault ar putea lua în considerare reducerea participației sale la Nissan, ca parte a planurilor sale de separare a activității sale în domeniul vehiculelor electrice.

Deocamdată, reprezentanţii Renault au refuzat să comenteze.

Războiul din Ucraina şi criza semiconductorilor au influenţat veniturile Renault în T1 2022

În altă ordine de idei, săptămâna trecută, tot Reuters nota că Renault, constructorul auto occidental cel mai expus la piața rusă, a raportat venituri mai mici în primul trimestru din cauza războiului din Ucraina și a penuriei de semiconductori, parțial compensate de prețurile mai mari și de creșterea vânzărilor de vehicule electrice.

Grupul, care produce și vehicule sub mărcile Dacia și Lada, a declarat vineri că veniturile sale au scăzut cu 2,7% față de anul precedent, la 9,748 miliarde de euro (10,6 miliarde de dolari). Excluzând activitățile Avtovaz și Renault Rusia, acestea au scăzut cu 1,1%, la 8,9 miliarde de euro.

Luna trecută, Renault a anunțat că își va suspenda operațiunile la uzina sa din Moscova, în timp ce evaluează opțiunile privind participația sa majoritară la Avtovaz, producătorul auto nr. 1 din Rusia.

Vineri, 22 aprilie, constructorul auto francez a declarat că discuțiile cu Avtovaz privind viitorul operațiunilor din Rusia sunt „în curs de desfășurare și fac progrese”.

Scăderea veniturilor a urmat unui declin de 17% al vânzărilor de vehicule ale Renault față de primul trimestru din 2021, la 552.000 de vehicule, cele mai mici vânzări trimestriale din timpul perioadei de vârf a crizei financiare globale din 2009.

Compania a declarat că vânzările sale de vehicule complet electrice și hibride au crescut cu 13% și au reprezentat 36% din vânzări. Renault a precizat că prețurile sale au crescut cu 5,6% față de primul trimestru din 2021, în condițiile în care producătorul auto urmărește vânzări de mașini mai profitabile.