Trebuie menționat că la planul respectiv se lucrează de mai multe luni. Botezat „Renaulution”, acesta este destinat să răspundă la dificultăţile cu care se confruntă producătorul auto, va fi prezentat de noul director general Luca de Meo, care a fost numit la conducerea Renault în luna iulie a acestui an.

Afectat începând din 2018 de arestarea fostului său CEO Carlos Ghosn şi de o deteriorare a profitabilităţii, Renault a înregistrat pierderi record de peste şapte miliarde de euro în prima jumătate a acestui an.

Groupe Renault, producător auto din anul 1898, este un grup internaţional prezent în 134 de ţări, care a vândut aproape 3,8 milioane de vehicule, în 2019. În prezent, compania are peste 180.000 de angajaţi, 40 de fabrici şi 12.700 de puncte de vânzare în întreaga lume.

Compania Dacia a fost preluată de Renault în anul 1999 şi relansată în 2004 cu modelul Logan. Ulterior, Dacia a devenit un jucător de notorietate pe piaţa auto europeană.

Dacia a făcut marele anunţ

Reprezentanţii Dacia au anunţat că noul model electric Dacia Spring va fi disponibil pentru publicul larg începând cu luna septembrie 2021.

Noul model, care urmează să fie comercializat în trei versiuni, una de car sharing, una cargo şi una pentru publicul larg, a fost prezentat în premieră în România.

„Am ales o gamă simplă, cu trei soluţii de mobilitate. În primul rând vorbim despre versiunea de retail, versiunea care se adresează marelui public, dar şi două versiuni speciale de business, o versiune de car sharing care vine preechipată în serie, astfel încât un client poate să-şi monteze sisteme de geolocalizare sau (…) deschiderea cu ajutorul smartphone-ului (…) şi vom avea şi o versiune cargo.

Această versiune cargo este prevăzută doar cu două locuri, este pentru micii întreprinzători, bancheta spate este înlocuită cu un spaţiu de depozitare mai larg. În primăvara anului viitor ne-am propus iniţial să lansăm iniţial versiunea car sharing (…), urmând ca în a doua parte a anului, mai precis în septembrie, să lansăm şi celelalte două versiuni, de retail şi cargo”, a declarat, la evenimentul de prezentare, Dana Copaciu, brand manager Dacia.

Nicolas Leitienne, director de marketing Dacia, a subliniat că noul model, deşi face parte din clasa mini, are un design de tip SUV şi oferă multiple soluţii de încărcare, notează Agerpres.

„După Logan şi Duster, cu Dacia Spring vom redefini esenţialul, de această dată în domeniul mobilităţii electrice”, a spus Leitienne.

Versiunile car sharing şi cargo vor avea câte o singură variantă de echipare, în timp ce versiunea destinată publicului larg ar putea avea două variante.