CNADNR şi constructorii sectorului Moara Vlăsiei-Ploieşti al autostrăzii Bucureşti-Ploieşti au încheiat, în luna septembrie, un act adiţional prin care costul lucrărilor a crescut cu 25%, la 883,7 milioane lei, fără TVA, din cauza înlocuirii pământului de umplere a corpului autostrăzii cu balast.

Actul adiţional a fost semat la începutul lunii septembrie, între Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) şi consorţiul format din firmele UMB Spedition, Pa&Co International, Euroconstruct Trading ’98 şi Com-Axa, potrivit informaţiilor CNADNR transmise MEDIAFAX.Primele trei firme sunt deţinute, în ordine, de Dorinel Umbrărescu, Costel Umbrărescu şi, respectic Dan Besciu şi Sorin Vulpescu.

Tronsonul Moara Vlăsiei-Ploieşti are o lungime de 42,5 km. Consorţiul a câştigat licitaţia pentru construirea segmentului de autostradă în 2006, iar valoarea iniţială a contractului a fost de 702,58 de milioane de lei, fără TVA.

Se schimbă fundaţia

Actul adiţional este motivat de dificultăţile geotehnice din zona autostrăzii, care au dus la schimbarea materialului de umplere a autostrăzii, iar suma suplimentară este de 181,11 milioane de lei, fără TVA, bani care vor fi plătiţi de la bugetul de stat.

Potrivit, CNADNR investigarea geotehnică a terenului de fundare al proiectelor de drumuri se realizează în trei faze, iar în faza de proiectare, studiul geothenic a arătat că pe amplasamentul autostrăzii există „o diversitate de pământuri atât pe verticală, cât şi pe orizontală şi un nivel al apei subterane foarte variat”.

Pământul nu a fost bun

„Aceste aspecte puteau crea mari probleme în viitor, astfel că studiul geotehnic a fost completat în faza de elaborare a detaliilor de execuţie pe baza investigaţiilor geotehnice de tipul sondajelor deschise şi încercărilor de laborator pentru determinarea uniformităţii tipurilor de pământ existent în zonă”, a precizează directorul general al CNADNR Dorina Tiron, în informarea transmisă la solicitarea MEDIAFAX.

Totodată, Tiron precizează că s-au făcut încercări succesive de modificare a compoziţiei pământurilor şi aducerea lor în limite acceptabile pentru execuţia autostrăzii, „dar şi după aceste modificări s-au obţinut pământuri de calitate inferioară”.

„În concluzie, condiţiile geotehnice reale din amplasament şi din gropile de împrumut investigate au evidenţiat existenţa unor pământuri necorespunzătoare atât ca material suport, cât şi pentru realizarea patului autostrăzii”, a arătat Tiron.

Autostrada se termină la anul

Premierul Emil Boc a declarat, într-o vizită efectuată în luna iulie la şantierul autostrăzii, că lucrările la tronsonul Moara Vlăsiei-Ploieşti vor fi încheiate anul viitor.

„Avem asigurate resursele financiare, anul acesta finalizăm 30 de kilometri din acest tronson de autostradă. Obiectivul pe care-l avem este ca în 2010 acest tronson să fie finalizat, poate la anul pe vremea aceasta, în iulie 2010, tronsonul Moara Vlăsiei – Ploieşti să fie finalizat”, a spus atunci premierul.

SURSA:Mediafax

Te-ar putea interesa și: