Modelul GE9X este rezultatul a peste două decenii de cercetare şi dezvoltare GE. Acesta va introduce o nouă generaţie a seriei de motoare GE90. În 1990, GE a lansat GE90, cel mai mare şi mai puternic motor cu reacţie din lume pentru aeronava Boeing 777. Până atunci, companiile aeriene nu puteau efectua zboruri transatlantice şi transcontinentale cu aeronave de pasageri cu fuzelaj lat prevăzute cu doar două motoare.

Pentru prima dată în istoria aviaticii, motorul folosea palete de ventilator din material compozit de fibră de carbon, nu din metal. „Echipa de proiectare se trezea în fiecare dimineaţă cu gândul la GE90 şi mergea la culcare în fiecare seară cu gândul la GE90 – atât de radicală era schimbarea la nivelul proiectării. În prezent, nici un alt producător de motoare cu reacţie nu are palete de ventilator din materiale compozite în funcţiune,” spune David Joyce, președinte și CEO al GE Aviation.

Materialul a permis inginerilor să reducă numărul paletelor şi să construiască un motor mai mare. Datorită diametrului de 20 cm şi înălţimii de 3 m a ventilatorului, a crescut volumul de aer care trece prin motor, s-a îmbunătăţit propulsia şi a sporit eficienţa. GE a livrat peste 1.500 de motoare GE90 către Boeing.


Te-ar putea interesa și: