Lansat la nivel mondial la sfârșitul lunii martie la New York, noul Range Rover Sport este unul dintre modelele prin care britanicii speră să își majoreze cota de piață în segmentul mașinilor exclusiviste. Conform producătorului, vehiculul este „cel mai rapid, agil si fiabil Land Rover construit vreodată”.
Încă de la primul contact cu impozantul vehicul, asemănarea cu fratele mai mic, Evoque, este izbitoare. Succesul obținut de acesta din urmă pe piețele din întreaga lume și reacțiile pozitive ale clienților în privința designului au împins inginerii și designerii Land Rover să găsească soluții pentru majorarea dimensiunilor fără a altera imaginea micului Evoque. Rezultatul pare destinat potențialilor clienți care considerau micul SUV interesant din punct de vedere al aspectului exterior și interior dar erau nemulțumiți de spațiul pus la dispoziția pasagerilor. Noul Range Rover Sport satisface din toate punctele de vedere această solicitare oferind în plus opțiunea de a amplasa încă două scaune în spațiul destinat inițial bagajelor.
În ciuda faptului că, la fel ca în cazului lui Evoque, modelul este orientat în special către parcurgerea drumurilor acoperite cu asfalt, caracteristicile tehnice îi permit să abordeze cu ușurință orice tip de teren. Suspensia din aluminiu şi elementele tehnologice inovatoare ale şasiului fac ca noua arhitectură a celui mai recent model Range Rover Sport să fie mai uşoară cu până la 420 Kg. Acest lucru modifică dinamica vehiculului, permiţându-i să îmbine cu succes manevrabilitatea cu confortul.
Înaintea evenimentului internațional de lansare a acestui model, din cadrul Salonului Auto de la New York, şeful Land Rover, John Edwards, declara: “Noul Range Rover Sport este vehiculul conceput şi proiectat fără niciun compromis. Păstrând la bază capabilitatea Land Rover, este unul dintre vehiculele cele mai orientate spre asfalt produse de noi, păstrându-şi nealterată capacitatea de adaptare la orice alt tip de teren. Este un vehicul proiectat pentru a experimenta adevarata plăcere de a conduce. Am adus experienţa de a conduce, manevrabilitatea şi agilitatea la un alt nivel, astfel încât Land Rover să ofere combinaţia perfectă între caracterul sportiv şi capabilitate, versatilitate şi lux, la cele mai înalte standarde.”
Deocamdată, clienţii Noului Range Rover Sport vor putea alege între patru tipuri de motorizări: două alimentate cu benzină, supraalimentate (V8, 5.0l S/C – 510CP şi noul V6 3.0l S/C – 340CP) şi două propulsoare diesel (TDV6, 3.0l – 258CP si SDV6 – 292CP). Opţiunile de motorizare se vor diversifica în a doua parte a anului 2013 prin introducerea unei versiuni a treia versiuni diesel, SDV8 4.4l – 339CP. În plus, un motor diesel hybrid, inovator şi eficient, va fi disponibil începând cu anul 2014.
Preţul de pornire al noului model Range Rover Sport este de 50.900 euro, fără TVA, iar livrările către clienţi vor începe în luna septembrie.