Silueta joasă, rafinată, dar în acelaşi timp musculoasă a hatchback-ului cu aspect de coupé ascunde un sistem de propulsie de tip smart-hybrid, care este alcătuit dintr-un motor termic cu aprindere prin scânteie supraalimentat şi un motor electric cu sistem inteligent de regenerare a energiei. Aşa se face că acest concept cu o puternică înclinaţie către latura distractivă a noţiunii de automobil dezvăluie o parte dintre intenţiile KIA în zona segmentului B al pieței.
Grila frontală este o reinterpretare a ideii de “bot de tigru”, pe care Peter Schreyer a implementat-o în ultimele modele lansate, iar noile blocuri optice, cu un aspect îndrăzneţ, au în componenţă mai mult de 850 de LED-uri de mici dimensiuni.
Contactul cu solul se face prin intermediul unor jante impresionante de 19 inch, echipate cu anvelope performante cu dimensiunea 225/40 R19. Aspectul agresiv al jantelor fabricate din aliaj de aluminiu este completat de tuşa sportivă asigurată de sistemul de prindere cu o singură piuliţa centrală, preluat din lumea curselor auto, şi de nuanţa de portocaliu folosită la vopsirea acestuia.
Raportându-se la aspect, Gregory Guillaume, designer şef în cadrul centrului de design KIA de la Frankfurt, descrie noul provo ca fiind „un automobil musculos, dar cu emoţie, menit să ofere o plăcere pură şi performanţe dinamice în ton pentru şoferul entuziasmat, care-şi petrece mare parte din timp în mediul urban, dar care profită de orice ocazie pentru a ieşi la un drum lung, cât mai virajat.”
Conform celor de la KIA, conceptul provo nu este doar un exerciţiu de design al companiei. Soluţiile constructive adoptate dovedesc atenţia acordată dezvoltării tehnologice. Sub capotă, se ascunde un motor pe benzină Turbo GDI de 1,6 litri care produce 204 CP, iar transmisia este de tip „smart-4WD-hybrid”. Mai exact, puntea spate susține un motor electric de tracţiune, care poate suplimenta, la nevoie, cuplul motor furnizat de unitatea termică punţii faţă. Acesta poate asigura un surplus de până la 45 CP, fie în cazul în care se urmăreşte o accelerare rapidă, fie în cazul drumurilor virajate, când şi roţile spate pot deveni motrice.
În situaţia în care nu este nevoie de o viteză mare de deplasare, cum ar fi în cazul aglomerărilor urbane, sau în centrul marilor oraşe unde sunt impuse norme severe de poluare, provo, poate rula exclusiv electric, bazându-se pe motorul de care aminteam. Sistemul de regenerare a energiei este activat în momentul în care automobilul frânează, în situaţiile normale de deplasare. Transmisia conceptului este de tip DCT, cu şapte rapoarte, fiind pentru prima dată când Kia dezvolta o asemenea cutie de viteze.
Deşi în acest moment nu există un orizont vizibil pentru o posibilă intrare în producţie a conceptului provo, debutul pe piaţă al noii Kia pro_cee’d GT, ce se va produce în vara 2013, subliniază destul de clar intenția companiei coreene de a ocupa o poziție cât mai bună în toate segmentele pieței. Iar provo ar putea servi foartebine acestui scop.