Prezentarea tramvaiului a avut loc în incinta spaţiilor de producţie pe care Astra şi RATB le-au amenajat în spaţiile de producţie aparţinând Uzinei de Reparaţii Atelierele Centrale (URAC Bucureşti) a RATB.

Pe traseu, Imperio Eco va putea fi văzut circulând în octombrie, la Zilele Feroviare 2012 -Summitul Feroviar de Investiţii în Spaţiul Extins al Mării Negre, când peste 300 de specialişti în domeniu, din peste 50 de ţări, se vor reuni la Bucureşti.

Potrivit producătorilor, tramvaiul Imperio Eco asigură standardele de confort necesare călătorilor, fiind dotat cu instalaţie de climatizare, podea joasă, care facilitează accesul persoanelor cu mobilitate redusă, scaune tapiţate şi echipamente care asigură costuri reduse de exploatare şi mentenanţă.

De asemenea, tramvaiul este dotat cu un sistem de recuperare a energiei, care asigură funcţionarea aerului condiţionat fără costuri suplimentare.

‘În marile centre urbane, care se confruntă cu o capacitate depăşită a şoselelor şi cu creşterea peste măsură a numărului de autovehicule, tramvaiul este principalul mijloc de transport cu rol în descongestionarea traficului în orele de vârf. În acest caz, nu înţelegem decizia unor oraşe româneşti care dispun de linii de tramvai, dar intenţionează să renunţe la acest mijloc de transport ecologic’, a declarat, Valer Blidar, preşedintele Astra Vagoane Călători, cu ocazia prezentării prototipului de tramvai.

Tramvaiul Imperio Eco produs la Bucureşti costă circa 2 milioane de euro şi poate fi realizat în funcţie de cerinţele autorităţilor.

‘Suntem în discuţii cu regiile autonome de transport public din ţară, cu Primăria Capitalei, în vederea iniţierii unor posibile comenzi pentru acest tramvai. Suntem, de asemenea, în discuţii pentru livrarea acestuia către pieţe externe din ţări precum Turcia, Bosnia – Herţegovina, Bulgaria, cât de curând cu Republica Moldova, noi suntem optimişti’, a declarat Corneliu Negret, director marketing în cadrul Astra Vagoane Călători Arad.

Unitatea de producţie de la Bucureşti poate produce până la trei tramvaie pe lună, potrivit lui Negret.

În februarie 2011 RATB, Astra Vagoane Călători şi Siemens au decis încheierea unui parteneriat pentru fabricarea de tramvaie cu podea joasă, complet coborâtă. În cadrul acestui parteneriat, RATB participă cu spaţiile de producţie, utilităţile şi forţa de muncă, în timp ce Astra Vagoane Călători, deţinătoarea licenţei Siemens şi a documentaţiei necesare, contribuie cu investiţii în amenajarea spaţiilor şi retehnologizarea liniei de producţie tramvaie din cadrul URAC.

Compania Siemens va furniza echipamentele de tracţiune şi comandă.

Imperio Eco reprezintă varianta pentru Bucureşti a tramvaiului Imperio produs la Arad, proiect al companiilor Astra Vagoane Călători şi Siemens, care ar putea fi vazut circulând în Arad, începând cu luna septembrie a acestui an, după cum a declarat Negret.

Prototipul acestui tramvai a fost prezentat arădenilor în august 2011. Preţul unui tramvai Imperio este de aproximativ 1,7 milioane euro, are o capacitate de a transporta 200 de călători şi este dotat cu camere de supraveghere.
Sursa: Agerpres