"În momentul de faţă, nu avem comunicare pe programul Rabla pentru că nu este fundamentat şi finalizat pentru a da drumul unei noi sesiuni. Rabla va suferi modificări semnificative, dar nu ştim exact. Odată adoptat timbrul de mediu, vom lucra pe noul concept al programului Rabla. Orice dată şi orice element aş comunica, ar crea confuzie şi nu e normal. Nu e decis nimic încă, nu pot exclude nicio variantă", a afirmat ministrul Mediului.

O variantă vehiculată recent de Ministerul Mediului este aceea potrivit căreia maşinile non-euro, Euro 1 şi Euro 2 vor face obiectul noului program Rabla, iar valoarea voucherului ar putea ajunge la 1.500 euro de la 3.800 de lei.

În prezent, se discută ca tichetul valoric să ajungă direct la cetăţean fără a mai fi nevoie de intermediari, iar în plus se are în vedere renunţarea la ideea cu trei vouchere.

Administraţia Fondului pentru Mediu (AFM) a alocat, în 2012, pentru Programul Rabla, în două etape, 171 de milioane de lei, sumă care a permis scoaterea din uz a 45.000 de autovehicule mai vechi de 10 ani.

În prima etapă a programului, care a demarat în data de 3 aprilie 2012, au fost alocate 114 milioane de lei pentru casarea a 30.000 de autovehicule, iar în etapa a II-a, începută în 8 august 2012, au fost alocate alte 57 milioane de lei pentru casarea a încă 15.000 de maşini.

Dintre cele 45.000 de tichete aferente acestui program tipărite de AFM şi repartizate colectorilor (REMAT-uri), 43.350 au fost alocate persoanelor fizice, iar 1.650 persoanelor juridice.
Sursa: Agerpres