Profitul a urcat la 1,39 miliarde de euro (1,85 miliarde de dolari), de la 1,28 miliarde de euro, în perioada similară a anului trecut, deoarece veniturile au crescut cu 1,8%, la 19,5 miliarde de euro. Rezultatele BMW depăşesc aşteptările analiştilor, care estimau un profit de 1,29 miliarde de euro.

Compania germană a anunţat că marja de profit a ajuns la 9,6%, în linie cu obiectivul său de 8-10%. Cu toate acestea, marja de profit a fost mai mică decât nivelul de 11,6%, înregistrat anul trecut.

‘În ciuda dificultăţilor serioase de pe multe pieţe auto din Europa, grupul BMW a înregistrat performanţe solide în trimestrul doi’, a declarat şeful companiei, Norbert Reithofer.

Acţiunile BMW au scăzut joi dimineaţă cu 0,33% la 73,01 euro, după deschiderea bursei de la Frankfurt.

BMW nu se aşteaptă ca piaţa auto din Europa Occidentală să se redreseze înainte de mijlocul anului viitor, iar anul acesta piaţa auto ar putea înregistra un declin de aproximativ 5%, a declarat luna trecută şeful companiei germane, Norbert Reithofer.

‘Situaţia pe piaţa auto din Europa Occidentală încă este dificilă. Puţine se vor schimba înainte de mijlocul anului viitor. Poate vom vedea o uşoară redresare în a doua parte a lui 2014’, a afirmat Norbert Reithofer.

Reithofer a subliniat că, deşi concurenţa pe piaţa auto este acerbă, BMW încearcă să evite discounturile ori de câte ori este posibil şi să-şi menţină cota de piaţă stabilă. De asemenea, şeful BMW a confirmat obiectivul companiei de a depăşi două milioane de automobile vândute în 2016.

Recent, Asociaţia Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA) a anunţat că în Europa (UE plus EFTA) cererea pentru maşini noi a scăzut în iunie cu 5,6%, ajungând la 1.134.042 unităţi, cel mai redus nivel din ultimii 17 ani.

Înmatriculările de autoturisme Dacia în Europa s-au cifrat luna trecută la 28.844 unităţi, în creştere cu 16,1% faţă de iunie 2012 (24.785 unităţi), în timp ce aproape toţi marii constructori au înregistrat scăderi ale vânzărilor, de la 4,4% pentru Volkswagen Group, la 10,9% pentru PSA Peugeot Citroen, 9,9% pentru General Motors Group, 13,6% pentru Fiat Group şi 7,7% pentru BMW Group.

Vânzările pe plan mondiale ale BMW au crescut în iunie cu 9,4%, la 153.075 automobile şi SUV-uri, datorită cererii puternice din SUA şi Asia. În primul semestru din 2013, livrările BMV au urcat cu 7,7%, la 804.208 unităţi, a anunţat recent compania germană.

SURSA: Agerpres