IFA sau Internationale Funkausstellung Berlin îşi va deschide porţile miercuri (4 septembrie) pentru presă, urmând ca publicul larg să aibă acces începând de vineri (6 septembrie )şi până miercuri (11 septembrie).

“Una din principalele teme la ediţia din acest an a IFA vor fi ceasurile inteligente”, apreciază Annette Zimmermann, analist la firma de studii de piaţă Gartner.

Primul care va da tonul va fi grupul sud-coreean Samsung, în condiţiile în care rivalul american Apple nu participă în mod tradiţional al saloanele internaţionale de produse electronice. Samsung, care domină deja piaţa smartphone-uri, ar urma să dezvăluie miercuri primul său ceas inteligent, denumit Galaxy Gear. De mai multe zile oficialii Samsung încearcă să capteze imaginaţia pasionaţilor de electronică. “Acest nou aparat va îmbogăţi experienţa mobilă în mai multe moduri. Va lansa o nouă tendinţă în comunicaţiile mobile inteligente”, a declarat unul din directorii de la Samsung, Lee Young-hee, pentru cotidianul The Korea Times.

După revoluţia smartphone-urilor şi tabletelor, noua frontieră în lumea electronicelor este ultramobilitatea. La începutul anului, Google şi-a prezentat prototipul ochelarilor interactivi iar exemplul celor de la Google va fi urmat şi de alţi producători precum Sony, Motorola sau Casio.

“Utilizatorii de astăzi au o nevoie mare de mobilitate”, explică Annette Zimmermann, adăugând că accesul la reţelele sociale tinde să devină unul permanent. În aceste condiţii, “phabletele”, aparatele intermediare între telefoane şi tablete, vor atrage şi ele atenţia, la fel ca şi tabletele hibrid care combină un ecran tactil cu o tastatură.

În domeniul televizoarelor, modelele 3D, starurile de anul trecut, ar urma să fie devansate de modele ultra HD, televizoarele de înaltă definiţie care oferă o rezoluţie de patru ori mai mare decât modelele Full HD. Alături de telefoane şi televizoare, la IFA sunt prezentate şi frigidere de ultimă generaţie, la fel ca şi alte aparate electrocasnice.

Chiar dacă sunt prezente mai mult ca niciodată în viaţa cotidiană, “produsele electronice fascinează într-un mod incredibil”, consideră directorul parcului de expoziţii din Berlin, Christian Göke. Potrivit acestuia, suprafaţa expoziţiei din acest an este cu 145.000 de metri pătraţi (aproximativ 2%) mai mare decât cea de anul trecut, când IFA a înregistrat 240.000 de vizitatori.

IFA dă în mod tradiţional tonul pentru cadourile de Crăciun şi este urmat în luna ianuarie de salonul de produse electronice CES de la Las Vegas.
Sursa: Agerpres