Ca urmare a lipsei totale de reacţie a BCR faţă de solicitările consumatorilor de modificare a contractelor de credit, în sensul eliminării clauzelor abuzive, luni, SCA Piperea şi Asociaţii a depus la Tribunalul Bucureşti cererea de chemare în judecată împotriva BCR, prin care clienţii nemulţumiţi ai băncii solicită instanţei constatarea caracterului abuziv şi implicit nulitatea a mai multor clauze din contractele de credit.

Este vorba despre clauze care permit băncii stabilirea în mod unilateral a cuantumului dobânzii, precum şi clauze care reglementează perceperea unor comisioane de administrare lunar la valoarea iniţială a creditului, de urmărire riscuri lunar la valoarea iniţială a creditului şi de percepere a unui comision de acordare a creditului. De asemenea, instanţa este solicitată să constate caracterul abuziv şi al clauzelor care permit BCR declararea scadenţei anticipate a creditului dacă valoarea garanţiilor constituite de consumator scade sub valoarea creditului rămas de plată.

Primul termen de judecată a fost fixat pe data de 24 octombrie 2011. Numărul total al clienţilor care au dat în judecată BCR este de 362, printre aceştia fiind persoane care solicită modificarea chiar a patru contracte de credit încheiate cu banca.

Concomitent cu această acţiune, s-a depus şi o cerere de ordonanţă preşedinţială prin care se solicită suspendarea de la plata ratelor pe perioada judecării litigiului pe fondul cauzei. Primul termen de judecată pentru această cerere a fost fixat pe data de 3 noiembrie 2010. Dacă se obţine această suspendare, reclamanţii nu vor mai achita ratele de credit până la soluţionarea litigiului privitor la constatarea caracterului abuziv şi implicit nulitatea clauzelor contractelor de credit.

SCA Piperea şi Asociaţii a declarat că această acţiune reprezintă ‘doar începutul, deoarece în viitorul apropiat, pe lângă acţiunile pe care le vor demara alte grupuri de clienţi BCR, vor fi depuse acţiuni similare în contradictoriu cu Volksbank şi Raiffeisen’.

La începutul acestei luni, un grup de clienţi ai BCR, reprezentaţi de ‘Piperea şi Asociaţii’, a declanşat procedurile legale pentru înlăturarea din contracte a clauzelor abuzive şi pentru recuperarea sumelor plătite nedatorat băncii în bază acestor clauze.

Clienţii BCR au constituit mai întâi grupuri informale pe Internet şi au încercat, într-o primă fază, o negociere, de asemenea, informală cu banca. Eşecul acestei încercări i-a determinat să apeleze în mod colectiv şi unitar la ‘Piperea şi Asociaţii’. Nici casa de avocaţi nu a avut mai mare succes în dialogul cu banca. Invocând aspecte strict formale, BCR a evitat să participe la concilierea care ar fi deschis calea unei soluţionări amiabile.
SURSA: Agerpres

Te-ar putea interesa și: