Noul Renault Clio este primul vehicul de serie care exprimă cel mai fidel reînnoirea designului Renault, inspirat de Laurens van den Acker. Noul model de clasă mică Renault reuseste să transfere stilul si emoţia celor mai recente concept-car-uri Renault către vehiculele de serie.

 „Noul Renault Clio a fost gândit ca o sculptură care sugerează senzualitate si dorinţă. Curbele sale exprimă dinamismul care emană din prototipul DeZir. Nu există unghiuri ascuţite sau agresive, doar curbe care te fac să-ţi doreşti să te apropii şi să mângâi maşina” spune Laurens van den Acker – Senior Vice-President, Corporate Design.

Propus doar în versiune cu 5 uşi, Noul Renault Clio se distinge printr-un design sportiv, accentuat de mânerele usilor spate integrate şi mascate în apropierea
stâlpului spate. În comparaţie cu predecesorul său, noul model propune mai mult dinamism şi personalitate cu o gardă la sol mai joasă, un ecartament mai mare, roţi plasate cât mai spre „exteriorul” caroseriei şi reducerea spaţiului dintre roţi si pasajele roţilor.

Renault R-Link, tableta integrată si conectată – la vehicul si la Internet

Renault a fost primul constructor care a propus comenzile radio pe volan (1982 – R11 Electronic) şi primul care a venit cu un sistem de navigaţie (1994 – Safrane). A urmat democratizarea cardului de demaraj cu funcţie mâini libere (2001), ecranul cu afisaj high-res şi GPS-ul (Carminat TomTom la 490 € – 2009 – Clio). Urmând aceeasi linie, Renault a lansat un sistem de navigaţie conectată (Carminat TomTom LIVE) pe Clio, iar acum continuă demersul novator cu Renault R-Link.
Disponibil ca opţiune pe Noul Renault Clio, Renault R-Link face legătura între lumea auto si viaţa conectată:

– printr-un ecran tactil cu o diagonală de 7 inch (18 cm), comandă vocală intuitivă şi, pentru prima dată pe piaţă, pagina de întâmpinare (home page) care poate fi
personalizată de către client, astfel încât accesul la funcţiile esenţiale să fie simplu şi sigur,fără ca soferul să-si abată atenţia de la drum;

–    prin Renault R-Link Store, primul Application Store auto, ce da posibilitatea utilizatorilor să vizualizeze şi să descarce cu usurinţă, direct din masină sau de pe computer, o gamă bogată si variată de aplicaţii (via My Renault);

Două motoare Energy noi

Noul motor Energy TCe 90 (benzină)

Noul Renault Clio este primul vehicul Renault care propune noua motorizare turbo în 3 cilindri Energy TCe 90. Acest motor este primul în 3 cilindri produs de Renault, propunând încă de la lansare, un raport remarcabil între plăcerea de a conduce si nivelul de consum:

– motor în 3 cilindri, cu turbocompresor, cilindree de 899 cm3, echipat cu Stop & Start, are performanţele unui motor atmosferic de 1,4 litri;
– un motor turbo cu inerţie scăzută pentru a răspunde încă de la viteze scăzute, 90 CP şi 135 Nm la 2 000 rot/min (90 % din cuplu exploatabil între 1 650 rot/min si 5 000 rot/min) ;
– o versiune optimizată cu trepte mai lungi, pentru un consum de 4,3 litri / 100 km si emisii de99 g CO2 / km ;
– o reducere de 21 % în ceea ce priveste consumul si nivelul de emisii de CO2
 faţă de motorul TCe de 100 pe care îl înlocuieste.

Noul motor Energy dCi 90 Diesel

Familia Energy se măreste cu noul motor de 90 CP 1.5 dCi, echipat cu sistemul Stop & Start :
– un motor de 4 cilindri, cu o cilindree de 1,5 l si un cuplu de 220 Nm, disponibil de la 1750 rot/ min, cu un câştig de 20 Nm faţă de motorul actual dCi 85;
– o versiune optimizată, cu trepte mai lungi, purtând semnătura Renault eco2, consumă doar 3,2 litri / 100 km si are un nivel al emisiilor redus la 83 g CO2 / km.

Un nou motor TCe 120 cu o cutie de viteză automată EDC şi 6 trepte de viteză

În premieră pentru Renault pe segmentul B, Noul Renault Clio va folosi noul si foarte dinamicul motor TCe 120 împreună cu cutia de viteze EDC (Efficient Dual Clutch) cu 6 trepte de viteză:

– un motor de 1,2 litri cu 4 cilindri, având performanţele unui motor atmosferic de 1,6 litri;
– un motor pe benzină cu injecţie directă, turbo, 120 CP, cu un cuplu de 190Nm de la 1750 rot/min.

În curs de omologare, acest motor va fi disponibil din primul semestru al anului 2013 si se va număra printre motoarele cu cel mai redus consum si cea mai mare putere din categoria sa.

Tot din primul semestru 2013, Noul Renault Clio va propune si o cutie de viteze cu dublu ambreiaj EDC pentru motorul dCi 90.

Saga Clio: 22 de ani de succes!

Lansat în 1990, Clio aniversează 22 de ani de succes cu 11,5 milioane de unităţi vândute în peste 115 ţări. Încă de la lansare, joacă un rol major în istoria Renault şi a segmentului masinilor polivalente de clasă mică în Europa. S-a remarcat mereu prin faptul că a „ridicat” segmentul, oferind un nivel al prestaţiilor şi al echipării similar cu cel din segmentul superior. Este singurul vehicul care a obţinut de două ori titlul de maşina anului.

1990: comercializarea lui Clio I, care primeşte titlul de maşina anului în 1991 (COTY).
1991-1993: introducerea versiunilor Clio Williams şi Clio Baccara: apreciate ca maşini sport şi premium.
1998: lansarea lui Clio II, prima maşină din segment care obţine 4 stele la testele EuroNCAP; democratizarea radioului cu display separat, sistemului de climatizare automată şi sistemului de navigaţie cu ecran color.
2000: Clio Renault Sport si Clio V6 dinamitează segmentul maşinilor sport
2005: lansarea lui Clio III, primul vehicul din segmentul B cu 5 stele EuroNCAP ;democratizarea cardului Renault mâini libere.
2006: Clio III COTY 2006.
2007: primul motor pe benzină 1.2 turbo din segment.
2008: prima versiune break a lui Clio (Estate).
2009: lansarea Carminat TomTom, democratizarea sistemului de navigaţie.
2010: Clio aniversează 20 de ani cu peste 11 milioane de unităţi vândute.
<iframe width="640" height="360" src="http://www.youtube.com/embed/c4UF8AL7sdY" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>