Șoferii mai corpolenți de la Societatea de Transport București nu încap în scaunele noilor autobuze cumpărate de Primăria Capitalei de la Asocierea Otokar Otomotiv ve Savunma Sanayi, spun surse citate de HotNews.ro.

”S-a încercat mutarea scaunului mai în spate, însă nu se mai vede bine în oglinzi”, au declarat mai multe surse din STB, sub protecția anonimatului.

Pe lângă problema cu ajustarea scaunului, ne-au mai fost semnalate următoarele probleme: 

  • nu sunt prevăzute cu stopuri în spate, partea de sus. Acestea sunt doar jos, vizibilitatea fiind mai redusă;
  • nu au acel buton de oprire a autobuzului atunci când acesta stă la stop, apoi pornire cu accelerația, așa cum au autobuzele vechi;
  • autobuzele nu au manetă retarder la volan.

„În legătură cu aspectele semnalate, vă informăm că toate solicitările Societății de Transport București, referitoarele la noile autobuze OTOKAR sunt operate, fără costuri suplimentare, de către producător, astfel încât acestea să răspundă întocmai nevoilor transportului public din București. Astfel, vă comunicăm că toate autobuzele vor fi dotate cu funcția “BUS&STOP” prin montarea întrerupătorului la bord, ia poziția scaunului la conducătorul auto a fost deja ajustată, conform cu solicitarea STB. De asemenea, toate autobuzele vor fi dotate cu manetă retarder la volan, suplimentar funcției retarder asigurată prin pedala de frână. În ceea ce privește vizibilitatea în oglinzi și stopurile spate, acestea sunt conforme cu regulamentele ECE-ONU și omologarea RAR”, se arată în răspunsul trimis de Primăria Capitalei la solicitarea HotNews.ro.