,,Cu această plângere detaliată, toţi responsabilii trebuie să dea socoteală în faţa justiţiei”

„Astăzi este o zi importantă, mai importantă decât alegerile (legislative) de duminică (…), această plângere vizează 16 persoane alese şi numite”, a declarat în faţa tribunalului din Larissa – oraş apropiat de locul acestei tragedii – Christos Konstantinidis.

„Începe cu şeful guvernului, Kyriakos Mitsotakis, şi cu miniştrii şi foştii miniştri” ai transporturilor, a adăugat Konstantinidis, a cărui soţie a fost ucisă în coliziunea feroviară la Tempi, în centrul Greciei.

„Trebuie să-i denunţăm pe responsabilii (catastrofei) din Tempi”, a subliniat el. „Cu această plângere detaliată, toţi responsabilii (…) trebuie să dea socoteală în faţa justiţiei”.

Lista difuzată pe site conţine mai exact numele a 17 persoane, printre care responsabili ai OSE, societatea publică responsabilă pentru reţeaua feroviară din Grecia, şi Hellenic Train, compania privată ce administrează transportul feroviar de persoane.

După coliziunea frontală între două trenuri, au fost scoase la iveală grave disfuncţionalităţi la căile ferate

Grave disfuncţionalităţi au fost scoase la lumină la căile ferate după această coliziune frontală între două trenuri, unul de pasageri, altul de mărfuri, care au circulat pe aceeaşi linie pe mai mulţi kilometri fără ca niciun sistem de alertă să fie declanşat.

Întârzieri din modernizarea sistemelor de securitate au fost denunţate după această dramă ce a stârnit un val de furie şi ample manifestaţii în întreaga Grecie.

Prim-ministrul Greciei, care înfruntă duminică alegeri legislative, a evocat iniţial „o tragică eroare umană” pentru a explica acest accident, înainte de a cere scuze pentru lacunele şi problemele constatate în transportul feroviar.

Ministrul Transporturilor, Kostas Karamanlis, a demisionat chiar în aceeaşi zi.

Şeful de gară din Larissa, la post în acea seară, a fost plasat în arest preventiv după tragedie, la fel ca un inspector al căilor ferate.

Mii de greci au protestat la Atena și Salonic

Trenul de pasageri făcea legătura între Atena şi Salonic, al doilea oraş ca mărime al Greciei, în nord. Majoritatea victimelor erau tineri, în special studenţi, care se întorceau dintr-un weekend prelungit.

La începutul lui martie, mii de greviști din transporturi, studenți și profesori s-au adunat în centrul Atenei și în orașul Salonic din nordul țării pentru a protesta față de cea mai mortală catastrofă feroviară înregistrată vreodată în Grecia.

Greviștii susțineau că de vină pentru tragicul accident sunt anii de neglijență, investițiile insuficiente și lipsa de personal, care durează de zece ani.