Într-o țară în care unii se ghidează după sloganul „merge și-așa“, alții nu acceptă compromisurile, vor excelență, au obiceiul auto-analizei și a criticii de sine, motiv pentru care lucrează pentru companiile de succes din țară. După nominalizările prezentate în ultimele două luni în paginile revistei Capital a sosit timpul să vă prezentăm cei mai perfomanți manageri din România, care anul trecut s-au remarcat cu rezultate excepționale.
 

Au fost acordat 32 premii, 30 dintre ele fiind rezervate directorilor executivi, manageri financiari, directori de dezvoltare, HR manageri, responsabili de CSR etc. Pentru a fi manager, este suficient  să ai în subordine mai mulți angajați, să ai responsabilități bugetare și în fișa postului trecute obligații de planificare, măsurare, monitorizare, coordonare, rezolvare, angajare, concediere etc.

Pentru a fi manager bun este nevoie de mult mai mult. Excelența în management, pe care revista Capital a premiat-o anul acesta, a presupus orientarea către rezultate, concentrarea pe client, viziune și leadership inspirațional, alături de urmărirea scopurilor propuse, gestionarea și îmbunătățirea proceselor, maximizarea contribuției angajaților prin dezvoltarea și implicarea acestora, inovare și învățare continue pentru a obține schimbări eficiente, dezvoltarea unor parteneriate valoroase cu entități exterioare, capacitatea de a anticipa tendințe și, nu în ultimul rând, responsabilitate socială.

Aici pot fi văzute mai multe imagini de la Gala Capital "Premiile de Excelență în Management"

Capital a analizat perfor­manțele managerilor de la companii din toate domeniile de activitate, am urmărit rezultatele, deciziile și acțiunile relevante pentru categoria de premii la care aceștia s-au putut califica. La fiecare categorie de premii am selectat mai mulți nominalizați, pe care i-am prezentat în ediția tipărită a revistei, dar și pe site-ul www.capital.ro, cu povestea experienței relevante din 2015. Dintre aceștia, am selectat câte trei finaliști la fiecare categorie, iar la unele categorii am decis să acordăm și premii speciale.

Cum am stabilit câștigătorii

Criteriile de evaluare au urmărit aspecte relevante pentru fiecare dintre categoriile prezentate în continuare, fie că a fost vorba de capacitatea de a lua decizii în investirea și cheltuirea fondurilor în mod eficient, de a administra personalul și comunicarea, de a alege cea mai bună strategie de intrare pe o piață, de a gestiona un lanț de achiziții și multe altele. Managerii premiați la fiecare categorie au fost selectați din toate domeniile. Fără a ne limita exclusiv la acestea, am acordat o atenție deosebită industriei FMCG, sectorului bancar, industriei medicale, pieței de energie, comerț și e-commerce, industria creativă (advertising, relații publice și media, TV), sectorul IT&C și piața imobiliară.

Am premiat acei lideri care s-au făcut remarcați anul trecut, iar așa cum spunea și câștigătorul categoriei „cel mai bun responsabil pentru o nouă intrare pe piață“, Adrian Grecu, CEO-ul Mylan România, un lider adevărat este acela care este urmat de o echipă puternică, „o personalitate construită pe valori autentice și solide demonstrate prin acțiuni și nu prin vorbe“. „Un lider autentic este liderul care știe că nu este vorba despre el ci despre cei din jurul lui“, a spus Grecu, într-un mesaj video trimis în cadrul evenimentului.

 

Există însă și manageri cu un rol important în cadrul unei companii, iar unul dintre aceste cazuri este cel al lui Dorin Preda, business development manager al Medlife, care, așa cum a declarat Ina Bădărău, managerul de comunicare al companiei, este un „vânător de achiziții“. „În ultimul an am semnat șase achiziții, iar meritele sunt aproape în totalitate ale lui Dorin Preda“, a spus Ina Bădărău, precizând că 2016 este un an cu totul special pentru companie, întrucât aniversează 20 de ani de la înființare.

Rezultate remarcabile la categoria „celui mai bun manager de dezvoltare“ a avut și Çagri Memişoglu, director general adjunct al Garanti Bank. Diploma de excelență a fost ridicată de Ana Maria Bălan, director corporate banking, care a spus că divizia condusă de Çagri Memişoglu a avut o contribuție semnificativă la creșterea de 18% raportată de Garanti Bank în ceea ce privește activele, creștere care a făcut ca banca să intre în clasamentul primelor 10 bănci din România.


Companiile care au decis să investească în România și directorii care au coordonat programe importante au fost recompensați de Capital. Unul dintre exemple este Altex România, care anul trecut aproape și-a dublat numărul de angajați, preluând totodată o parte din foștii salariați ai Domo. Deși timpul a demonstrat că faptele bune atrag alte fapte bune și schimbă imaginea unei companii în mediul de business, nu toți cei cu rulaje mari sunt deschiși către asemenea idei. Așa că, în timp ce unii nu au niciodată bugete în această direcție, alții investesc anual zeci de milioane de euro.


La categoria CSR am premiat responsabilii proiectelor derulate de Orange, Ikea și Fildas-Catena. „Să faci CSR este exact așa cum e să faci bine în orice fel de acitivitate“, a declarat Otilia Ostroțki, coordonator CSR al grupului Fildas-Catena și director general al Tonica Group. La rândul ei, Daniela Stoican, PR manager al Ikea, a precizat că proiectele de CSR sunt „lucruri minunate care te motivează și care duc businessul mai departe“. Dar orice proiect de CSR, de dezvoltare, de comunicare etc implică investiții.

Aici pot fi văzute mai multe imagini de la Gala Capital "Premiile de Excelență în Management"

Despre investiții din ultimii ani a vorbit și Mihaela Ungar, director al diviziei funcțiuni subordinate CEO KMG Internațional, care a ținut să mulțumească grupului KMG pentru tot ceea ce a însemnat efortul financiar. „Nu știu în ce măsură ați observat, dar tot ce a însemnat stație Rompetrol a fost dărâmată și reconstruită la alte standarde, tot ce a însemnat marcă corporate Rompetrol a revenit pe ecran cu alte standarde, Efix este așa cum spus numărul 1 în România. (…) Faptul că ați recunoscut acest lucru ne motivează“, a spus Mihaela Ungar.

Premiul doi la categoria „cel mai bun manager de marketing și comunicare“ i-a revenit Andreei Mihai, Marketing Manager al Carrefour România, care a avut un rol cheie în dezvoltarea de parteneriate cu foarte mulți parteneri locali. În urma acestora, Carrefour România poate trece astăzi drept unul dintre cei mai importanţi retaileri din piaţa locală.

 

Omer Tetik, cel mai bun CEO


Cel mai bun CEO a fost desemnat Omer Tetik, directorul executiv al Băncii Transilvania, pentru coordonarea proiectului de dezvoltare a instituției. În vârstă de 42 de ani, bancherul este cetățean român, de origine turcă, născut în Germania și se află la conducerea BT din anul 2013. Banca Transilvania a avut o contibuție majoră la dezvoltarea mediului de afaceri autohton, prin produsele și serviciile oferite clienților, numărul acestora majorându-se doar anul trecut cu peste 14%. Deciziile bune de management ale lui Omer Tetik au condus BT anul trecut la obținerea unui profit record de 2,4 miliarde de lei. Omer Tetik s-a declarat onorat să se afle printre cei 10 candidați la această categorie, iar premiul câștigat a spus că este pentru întreaga echipă a Băncii Transilvania. „Sunt 7.000 de persoane care lucrează chiar până la ore târzii pentru a veni cu produse noi pentru companii, pentru dezvoltare, pentru satisfacția clienților“, a spus Omer Tetik, precizând că fiecare premiu câștigat aduce și un stres echipei pentru că „nu vrem să fim banca anului trecut, vrem să fim banca viitorului“.

„Noi, bancherii nu suntem oameni răi, uneori greșin dar ne bucurăm că am reușit să avem o performanță bună, dar acest premiu ne responsabilizează și mai mult“. El a ridicat și trofeul câștigat la categoria tranzacții de președintele CA al Băncii Transilvania, Horia Ciorcilă, despre care a spus că este un atreprenor extraordinar, un lider pentru bancă și un exemplu pentru toată echipa, iar despre negocierile de preluare a Volksbank ar putea scrie chiar și o carte de succes.

 

 

Premii speciale

Rezultatele remarcabile de anul trecut și nu numai nu au rămas neobservate de echipa Capital, care a acordat și două premii speciale. Primul pentru coordonarea celei mai vizibile campanii de rebranding din 2015 a fost acordat Amaliei Anghel de la GDF Suez Energy România devenită Engie, iar cel de-al doilea pentru crearea unuia dintre cele mai cunoscute branduri românești cunoscute mai ales în afara granițelor, care a fost acordat CEO-ului Bitdefender, Florin Talpeș. Amalia Anghel, manager de comunicare corporate al GDF Suez Energy România, a spus că povestea acestui rebranding s-a născut în urmă cu câteva luni din dorința de a da un semnal că lumea energiei trebuie să cunoască o tranziție spre o altfel de energie: „o energie mai prietenoasă cu mediul și mai prietenoasă cu consumatorii și cu clienții“. Practic, acest rebranding a coincis cu aniversarea a 10 ani a grupului francez de utilități pe piața din România, „fapt care i-a dat o valență și mai mare“, a adăugat Amalia Anghel.

Aici pot fi văzute mai multe imagini de la Gala Capital "Premiile de Excelență în Management"

Premiul acordat CEO-ul Bitdefender a fost ridicat de Răzvan Mureșan, care a precizat că Florin Talpeș se ocupă cu recrutarea de vicepreședinți întrucât compania dorește să se extindă. „Vrem să ducem reputația României pe toate meridianele, suntem prezenți în peste 150 de țări, suntem 1000 de angajați și vrem să ne asigurăm că inteligența din România va reuși să securizeze cât mai mulți utilizatori de pe toate continentele“.
 

 

Funcţia financiară este una strategică într-o companie şi poate să fie definitorie ca şi aport în rezultatele financiare ale companiei. Aş dori să dedic acest premiu unei echipe extraor­dinare formată doar din români.
Liviu Bocșaru, director executiv financiar și administrativ, Renault România

 

Lucrăm la campanii noi cu care dorim să vă convingem în continuare că Efix e așa cum se vede și din recunoașterea brandului, de departe numărul 1. De departe spun pentru că 72% dintre consumatorii de combustibili recunosc Efix ca fiind cel mai bun produs.
Mihaela Ungar, director al diviziei funcțiuni subordonate CEO, KMG Internațional

 

Am dovedit că o companie românească poate să ajungă la o acoperire a rețelei de peste 94%, iar în perioada următoare o să vedeți multe alte lucruri de la rețeaua Digi Mobil.
Ovidiu Bejan, director comercial, RCS&RDS

Mulțumesc revistei Capital pentru acordarea acestui premiu atât din partea colegilor mei cât și din partea mea. Vă promitem că o să rămânem la fel de hotărâți și de perfomanți.
Sebastian Banciu, director comercial, Bilka

Dezvoltarea pentru noi înseamnă proiectul scade rata prin care la 30.000 de clienți le-am aliniat dobânzile la valorile pieței, mai înseamnă 3.000 de consilieri certificați, clienți și unități digitalizate și un ghid de împrumuturi responsabile.
Adina Mihalcea, coordonator al departamentului de management al rețelei de unități de retail, BCR

Acest premiu vine ca o încununare a efoturilor pe care Cris-Tim le-a făcut atât din punct de vedere al marketingului, cât și din punct de vedere al investițiilor. Ce s-a întâmplat anul trecut vă promitem că va continua
și anul acesta.
Mihai Bogoi, strategic marketing manager, Cris-Tim

2015 a fost un an special pentru noi, pe de-o parte am aniversat 20 de ani de prezență pe piața din România, iar pe de altă parte a intervenit această tranzacție care este un proiect de dezvoltare, nu discutăm despre un exit.
Valentin Truță, director departament juridic și conformitate, McDonald’s România

Mulțumesc revistei Capital că apreciază importanța legal-ului îm cadrul unei companii. Activitatea departamentului juridic stă în spatele oricărei tranzacții, oricărei dezvoltări de businessuri și poate să fie vârful de lance în anumite situații.
Fabiola Colomei, legal manager, eMAG

 

Doresc să dedic acest premiu echipei mele cu care am lucrat la proiectele nominalizate de Capital și vă promitem că pe viitor vom avea proiecte prin care vom rămâne în topul angajatorilor privați din România.
Estera Anghelescu, director dezvoltare personal și employer branding, Kaufland

 

Orange CSR Programs nu este un simplu program de CSR este mai decât atât. Face parte din businessul nostru de aceea avem și o echipă dedicată din departamentul de tehnic, echipă care se ocupă de gestionarea programului și a relației cu profesorii
și cu studenții.
Mădălina Puiu, CSR Programs Coordinator Orange România

 

Organizarea Galei „Premiile de Excelenţă în Management“ a fost posibilă cu ajutorul partenerilor noștri: MEDLIFE, SCHLUMBERGER și ATHENEE PALACE HILTON.

Aici pot fi văzute mai multe imagini de la Gala Capital "Premiile de Excelență în Management"

CEL MAI BUN CEO

Loc I       OMER TETIK (Banca Transilvania)
Loc II      NICOLAE MARCU (Medlife)
Loc III      DAN OSTAHIE (Altex România)
Premiu special  FLORIN TALPEȘ (BitDefender)

Nominalizați: NICOLAS MAURE (Automobile Dacia), DAVID HAY (AFI), IULIAN STANCIU (eMAG), SORIN GREU (Bog ‚Art), MIKAEL FREDHOLM (World Class), BOGDAN PADIU (Teamnet Group).

 

CEL MAI BUN MANAGER DE DEZVOLTARE

Loc I       DANA DEMETRIAN (BCR)
Loc II      ÇAGRI MEMIŞOGLU (Garanti Bank)
Loc III      DORIN PREDA (Medlife)

Nominalizați: DRAGOȘ SÎRBU (Flanco Retail), TATIAN DIACONU (Immochan România), TUDOR ŢIBOC (QuickMobile și Sole), ANTONIU PANAIT (Vastint România), IONUŢ ARDELEANU (Auchan România), ADRIAN PEAKE (Medicover România), ŞTEFAN BUCĂTARU (Agricover).
 

CEL MAI BUN MANAGER FINANCIAR

Loc I       LIVIU BOCȘARU (Renault România)
Loc II      MIRELA COVAȘA (NEPI)
Loc III      AURELIA RIZEA (Lemet)
 
Nominalizați: MANUELA MAFTEI (Altex România), ROXANA MANOLESCU (Caroli), CRISTIAN OSADCZUK (UPC România), OANA BRAICU (Mc Donald‘s), SIMONA LĂPUȘAN (ZITEC), MARIANA DURLEȘTEANU (KMG Internațional), ION CHIREA (Avon România și Moldova).

 

CEL MAI BUN MANAGER COMERCIAL ȘI/SAU DE VÂNZĂRI

Loc I           SEBASTIAN BANCIU (Bilka)
 Loc II          OVIDIU BEJAN (RCS&RDS)
 Loc III         GABRIEL VOICU (Coldwell Banker)
 
Nominalizați: MIHAI ALEXANDRU BARBU (Flanco Retail), ADRIAN VOCA (Cris-Tim), ALINA NECULA (Adama), RĂZVAN CARACOTA (Alpha Real Estate Services), GYORGY ABRAN (Wizz Air), MIHAELA DOMSA (Profi), VICTOR ARMĂȘELU (Samsung Electronics România).

 

CEL MAI BUN MANAGER DE MARKETING ȘI COMUNICARE

Loc I         MIHAELA UNGAR (KMG Internațional)
Loc II        ANDREEA MIHAI (Carrefour România)
Loc III       MIHAI BOGOI (Cris-Tim)
 
Premiu special   AMALIA ANGHEL (Engie România)

Nominalizați: IONUȚ STANIMIR (BCR), MIHAELA FILIP (Bitdefender), SIMONA ILIESCU (Medlife), MIHAELA MUREȘAN (Ikea), DANIEL BELU (Lemet), IOANA IONESCU (Cinema City România).

 

CEL MAI BUN MANAGER ÎN TRANZACȚII

Loc I         HORIA CIORCILĂ (Banca Transilvania)
Loc II        JEAN-BAPTISTE DERNONCOURT (Carrefour România)
Loc III        CEZAR SCARLAT (Abris Capital Partners)

Nominalizați: HORIA MANDA (Axxess Capital), FADY CHREIH (Regina Maria), ALEX MORAR (NEPI), LAURENŢIU-CĂTĂLIN HANU (CTP România), ROBERT NEALE (Portland Trust), IOANNIS PAPALEKAS (Globalworth), PAULA CORBAN-PELIN (DLA Piper).

CEL MAI BUN RESPONSABIL DIN DOMENIUL JURIDIC

Loc I         RUXANDRA BOLOGA (NNDKP)
Loc II        FABIOLA COLOMEI (eMAG)
Loc III      VALENTIN TRUȚĂ (Mc Donald’s România)
 
Nominalizați: ALEXANDRU REFF (REFF & Asociații), FRANCISC PELI (PeliFilip), ANDREEA ALEXANDRESCU (Carrefour România), ALIN BUFTEA (DLA Piper), DIANA SONIA STANCIULOV (Sonimpex Topoloveni), EMMANUEL SORDET (Telekom România).

 

CEL MAI BUN HR MANAGER 

Loc I       ESTERA ANGHELESCU (Kaufland România)
Loc II       MIHAELA POPESCU (ORACLE)
Loc III      MIRELA ȚUȚUIANU (Altex România)
 
Nominalizați:
  HELENA THYBELL (H&M), NICOLETA CAPĂTĂ (Flanco Retail), DANIELA VERCELLINO (EMEA Stefanini), DELIA SOFONEA (eMAG), FLORENTINA GREGER (ZITEC), CARMEN DUMITRACHE (Ericsson România), CARMEN BUDURU-CĂLIN (Mega Image).

CEL MAI BUN responsabil CSR

Loc I        MĂDĂLINA PUIU & CRISTIAN PATACHIA (Orange România)
Loc II       DANIELA STOICAN (Ikea România)
Loc III      OTILIA OSTROȚKI (Fildas-Catena și Tonica Group)
 
Nominalizați:  MONA NICOLICI (OMV Petrom), MARIUS VĂCĂROIU (Policolor Orgachim), NICOLETA DELIU (BCR), ANNA-KATHARINA SCHEIDEREITER (Kaufland), IOAN IACOB (Qualitance), THOMAS BĂRBUȚ (Adeplast), JOHN ROSSITER (Sony Pictures).

CEL MAI BUN RESPONSABIL pentru o nouă intrare în piaţă

Loc I       ADRIAN GRECU (Mylan România)
Loc II      KLAUS JOSEF LUTZ (Baywa AG)
Loc III      STELIAN IACOB (Therme București)

Nominalizați: MULER ONOFREI (Panattoni Europe), MIHAI POPESCU (Ergo Asigurări), LADISLAV TRPÁK (Zoot.cz), PAULA DOBRESCU (Business Travel Turism), SUBASKARAN ALLIRAJAH (Lycamobile), BERNARD JACOBS (Join Airlines), PHILIP AARSMAN (Business Lease).