PPF și Home Credit anunță un acord de vânzare a activelor lor bancare din Rusia către un grup de investitori locali

Achiziția Home Credit și Finance Bank (HCFB) și a filialelor sale de către grupul menționat mai sus va duce la o retragere a Home Credit Group de pe piața rusă.

Ivan Tyryshkin a avut un rol esențial în crearea fundamentelor care au stat la baza piețelor financiare moderne din Rusia, în calitate de director executiv al RTS Stock Exchange. Un investitor în mai multe companii fintech proeminente din Rusia, pe care le-a dezvoltat, Ivan este unul dintre fondatorii SPB Exchange, iar în prezent este președintele consiliului de administrație al acesteia, precum și unul dintre cei mai mari acționari. SPB Exchange este una dintre cele mai importante platforme fintech cotate la bursă din regiune.

În cadrul tranzacției, Bank Home Credit din Kazahstan, o filială a HCFB, va fi vândută acționarilor și managerilor de top selectați ai PPF și Home Credit.

Această tranzacție va fi realizată într-un mod organizat și structurat astfel încât să asigure continuitatea pentru angajații și clienții Home Credit din Rusia și Kazahstan. HCFB și filialele sale operează eficient și în conformitate cu mediul de reglementare și juridic actual din Rusia și Kazahstan.

PPF Group operează în 25 de țări, investind în mai multe sectoare, inclusiv în servicii financiare, telecomunicații, mass-media, biotehnologie, imobiliare și inginerie. PPF Group are operațiuni din Europa până în America de Nord și în Asia. Grupul deține active în valoare de 40,3 miliarde de euro și are 80.000 de angajați la nivel global (30 iunie 2021).

Despre Home Credit 

Înființată în 1997, Home Credit este un furnizor global de credite de consum, cu operațiuni în nouă țări din Europa Centrală și de Est, Comunitatea Statelor Independente și de Sud-Est, precum și în India și China. Compania cu sediul în Praga, Republica Cehă, oferă împrumuturi negarantate, cu scop precis, împrumuturi în numerar și produse de creditare revolving atât online, cât și în magazinele de retail partenere. Aceasta stimulează și extinde incluziunea financiară pentru populațiile care nu beneficiază de servicii bancare și încurajează dezvoltarea economică prin susținerea consumului intern.