Evenimente Abonamente Comunicate
CITEŞTE ŞI

Business

Posesorii de mașini clasice din România încep să caute notorietatea

Autor: | | 3 Comentarii | 5414 Vizualizari

Două echipaje purtând însemnele României vor participa în acest an la prestigioasa competiţie a maşinilor istorice de la Monte Carlo. Fără a avea pretenţia de a învinge, Georgios Ladopoulos vrea să arate că şi românii apreciază vehiculele clasice

Câte maşini cu vechime mai mare de 30 de ani, care să poată fi incluse în categoria maşinilor clasice, se află în prezent în România nu ştie nimeni. Cert este însă că, de la un an la altul, sunt tot mai multe şi mai valoroase. „Se introduc în România cam 200 de maşini pe an. E mult faţă de ce se întâmpla în trecut. Unii, care pe vremuri îşi recondiţionau maşinile prin străinătate, acum şi-au făcut ateliere chiar aici“, declară pentru Capital Georgios Ladopoulos, proprietarul Just Classics SRL, o mică afacere destinată recondiţionării de vehicule istorice. Conform acestuia, „numărul maşinilor clasice care ajung pe piaţa din România creşte acum cu circa 20% pe an. Implicit, se majorează şi valoarea pieţei şi a vehiculelor. În ultimii ani au intrat maşini chiar foarte valoroase. De exemplu, există vreo trei Mercedes 300 SL de prin ‘56-‘57 care valorează peste o jumătate de milion de euro. Sunt şi mai mult de 10 Jaguaruri E-Type, alte vreo 10 Jaguaruri XK, toate cu valori de peste 100.000 de euro.

Importuri, dar şi tranzacţii interne Odată cu majorarea numărului de achiziţii din străinătate, se dezvoltă şi o mică, dar efervescentă piaţă internă. „Ne ştim între noi. Dacă cineva scoate la vânzare o maşină de epocă, imediat aflăm toţi. Cu piesele e mai dificial. Există trei posibilităţi. Ori iei piesa originală şi o recondiţionezi, ori o reconstruieşti complet, ori o poţi cumpăra din străinătate de la specialişti în aşa ceva. Dacă e nevoie să cumperi, e mai uşor să găseşti piese pentru maşini britanice sau germane şi mai greu pentru cele italieneşti sau franţuzeşti, de exemplu. Eu m-am axat pe maşini mai fiabile şi nu am în garaj vehicule din Italia. Dar cele italieneşti au o creştere foarte mare a valorii în ultimii ani. În special cele sport“, explică Georgios Ladopoulos motivul pentru care în colecţia sa putem găsi, alături de cele două Forduri cu care va participa la Rallye Monte Carlo Historique 2013, un Jaguar XK 120, un E-Type, Porsche 911, Porsche 356 şi multe altele. De fapt, în opinia şefului Just Classics, portofoliul de maşini al oricărui pasionat seamănă foarte mult cu cel deţinut la bursă: „Nu toate maşinile vechi sunt valoroase. Practic, afacerea cu maşini clasice - dacă o putem numi afacere - este legată de creşterea valorii acestora în timp. Există site-uri specializate unde îţi poţi include portofoliul de maşini întocmai precum acţiunile la bursă. Apoi, urmăreşti evoluţia preţului maşinilor pe care le deţii. De exemplu, portofoliul meu a crescut în ultimi doi ani cu circa 16%. Alţii au câştigat şi 30%. Depinde de maşinile pe care le ai“. În plus, „dragostea pentru maşinile retro e o chestiune de cultură. Ține de ceea ce ai în spate. Maşinile pe care le restaurez în ziua de astăzi şi cu care îmi place să mă plimb le admiram pe stradă când eram copil. Restaurarea de maşini este o combinaţie între afacere şi plăcere. Banii pe care îi câştig restaurând maşinile altora îi investesc în vehiculele mele, aşa că nici nu câştig, nici nu pierd“, adaugă Ladopoulos.

Pagina 1 din 2
Capital - Comenteaza
Capital - Twitter
Printeaza

Alte articole

SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.

EVZ

Doctorul Zilei

Cancan

Animal Zoo

EVZ Monden

DCNews

Stirile Kanal D

AutoBild

Economica.net

Agrointeligenta

StiriDiaspora.ro

Capital - Articole similare

SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.

LASA UN COMENTARIU

Caractere ramase: 1000

NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit. Site-ul Capital.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.