În prezent, valoarea acestui segment de servicii este de aproximativ 1,7 miliarde de euro, cu o creștere medie anuală de 9,5% produsă în perioada 2011-2016. Primele cinci lanțuri private din România au realizat, anul trecut, o cifră de afaceri cumulată de aproximativ 400 de milioane de euro.

”Dinamica deosebită a pieței arată o creștere semnificativă a cererii populației pentru servicii medicale private. La această evoluție au contribuit, în ultimii ani, instabilitatea sectorului public de sănătate și creșterea venitului disponibil al clasei de mijloc. Din păcate, România este țara cu unul dintre cele mai reduse volume ale informațiilor din domeniul serviciilor medicale, atât din perspectiva pacienților, cât și a furnizorilor. Acest lucru afectează sectorului public, dar și a celui privat”, arată Eliza Pintilie, Director General Mediprice.
În perioada 2011-2016, numărul spitalelor private din România s-a dublat, ajungând la peste 200 de unități. Pe de altă parte, numărul spitalelor publice a scăzut semnificativ, în urma închiderii a 67 de unități la 1 aprilie 2011. În același timp, numărul centrelor medicale private a crescut de trei ori, până la peste 600 de unități în 2016. Potrivit Elizei Pintilie, inclusiv nivelul ridicat al „plăților din buzunar” în unitățile de stat a contribuit la dezvoltarea pieței private, îngreunând accesul populației la serviciile publice de sănătate.
În 2015, plățile informale au ajuns, pentru prima dată, la 21% din volumul total al cheltuielilor pentru asistența medicală în România, față de o medie UE de 15%. „În acest context, românii valorizează tot mai mult serviciile private, unde aspectul general al unității sanitare, reputația acesteia, experiența medicilor, aparatura de ultimă generație și realația cu pacientul sunt criterii de performanță. Un plus ar fi ca nivelul de digitalizare al pieței să crească: întreaga ofertă de servicii să fie vizibilă, tarifele – transparente și să poată fi accesate rapid, printr-un simplu click”, arată reprezentanta Mediprice.
Utilizatorii români de internet generează, lunar, aproximativ 200.000 de căutări ale sintagmei „analize medicale”. Potrivit raportelor de cercetare a pieței, compararea prețurilor și a ofertelor este un pas esențial în decizia de cumpărare a utilizatorilor online în întreaga lume. Doar în 2014, jumătate dintre clienții online la nivel mondial au folosit cel puțin o dată comparatoarele de prețuri în detrimentul navigării directe pe un anumit site.

Te-ar putea interesa și: