106.047 români au apelat la Recrutorii Profesionişti din România în luna februarie pentru a obţine un loc de muncă în străinătate, conform datelor site-ului de recurtare pentru companiile din străinătate Tjobs.ro.

Cele mai multe aplicaţii, în număr de 33.622, au fost pentru joburi din domeniul construcţiilor, în timp ce 12.088 de români au optat pentru un loc de muncă în agricultură sau silvicultură. 11.675 de români au căutat joburi în industrie, 10.980 în transporturi, în timp ce 7.273 vor să muncească în restaurante. Pentru turism au optat peste 6.000 de români.0-48461-tabel.jpg

Cele mai mari salarii oferite românilor care pleacă să muncească în străinătate sunt oferite de angajatorii din Marea Britanie. Astfel, pentru un post în sectorul agricol un român primeşte 1.400 de lire sterline, în timp ce în Italia salariul este de 1.400 de euro, iar în Germania de 1.200 de euro. În construcţii, companiile din Germania oferă 1000 – 1.200 de euro, în timp ce în Marea Britanie salariile sunt de 800 – 1.000 de lire sterline.

Ce vor angajatorii

Conform Tjobs.ro, angajtorii au reguli foarte stricte în ceea ce priveşte angajaţii. Astfel aceştia trebuie să aibă între 18-50 de ani, în timp ce unele oferte acceptă şi persoane peste 50 de ani numai dacă au experienţă în domeniul pentru care au aplicat sau dacă au o stare bună de sănătate.

În general angajatorii străini cer experienţa profesională anterioară pe departamentul în care este oferit locul de muncă, însă pentru muncitorii necalificaţi, precum persoanele care lucrează pe departamentul îngrijire copii sau în agricultură, nu se cere experienţă.

Foarte important este că experienţa cerută de angajator nu trebuie să fie neaparat şi în concordanţă cu experienţa de pe cartea de muncă, deoarece de cele mai multe ori persoanele care aplică pentru un job sunt testate şi evaluate specific pentru postul pentru care aplică. De multe ori sunt persoane care au lucrat într-un domeniu, însă acest loc de muncă nuapare şi pe cartea de muncă.

Altă cerinţă este să cunoască limbă străină, mai ales pe domeniile în care comunicarea cu angajatorul sau clienţii este necesară.